Ik vroeg mezelf af of iemand ervaring heeft in het vliegen met Aer Lingus van
Amsterdam naar Dublin. Ik wil namelijk naar Dublin vliegen op maandag
3 maart 2014 en terugvliegen op vrijdag 7 maart 2014. Nu heb ik gekeken
bij 2 maatschapijen die vluchten aanbieden vanuit Nederland.
Dat is Ryanair vanuit Eindhoven naar Dublin. Nadeel daavan is dat ze erg laat vliegen
waardoor je de eerste dag al helemaal kwijt bent. De tweede optie is Air Lingus.
Deze maatschappij heeft zeer gunstige vliegtijden.
Nu weet ik dat tickets goedkoper zijn naarmate je ze vroeger boekt.
Nu zou ik kunnen vliegen (Amsterdam –> Dublin retour) met 20 kg bagage
voor 168 euro. Dat is wanneer ik de tickets op dit moment zou boeken.
Nu wil ik eigelijk nog even wachten met het boeken van de tickets
tot eind november (aangezien ik eerst duidelijkheid over bepaalde privezaken moet hebben).
Daaruit voort komt mijn volgende vraag:
Zouden de prijzen eind november al hoger zijn dan dat de prijzen op dit moment zijn?
Of zou het nog ver genoeg van tevoren zijn om de tickets dan tegen hetzelfde
tarief vast te kunnen leggen? Ik weet niet welke periode ze gebruiken als ‘vroegboekkorting periode’.
Wellicht kan iemand mij hier wat meer over vertellen??
Verder ben ik benieuwd wat jullie ervaringen zijn t.a.v. het vliegen met Aer Lingus?
Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen. Ik hoor graag van jullie! Alvast bedankt!!
Hoi,
Ik heb toevallig het weekend erna geboekt voor 95 euro. Nu had ik wel een aanbieding.
Aangezien ikzelf regelmatig heen en weer reis (1x per 2 maanden) let ik op de aanbiedingen die Aer Lingus heeft.
Ik vind persoonlijk dat Aer Lingus erg prettig is om mee te reizen. Met of zonder ingecheckte bagage.
(Tevens zal ik niet snel voor Ryan Air kiezen, aangezien het 1) in Eindhoven is 2) de vliegtijden inderdaad anders zijn 3) het niet eens zo heel veel scheelt en 4) ik advies van een vriend heb gekregen daar niet eens mee te willen reizen).
Prijzen in vluchten veranderen.
Hoogseizoen (zomervakantie) is duurder.
Kerst is duurder.
St. Patricks is duurder.
Oke daar heb ik inderdaad zeker wel wat aan! Bedankt voor deze info.
Maar nu nog even specifiek over mijn reis? 3 maart 2014 heen en 7 maart 2014 terug.
Zou het ticket duurder worden als ik nog een maand wacht met boeken?
Of zou de prijs dan nog hetzelfde zijn als deze nu is??
En via waar heb jij die aanbieding gevonden dan en denk je dat er nog een aanbieding
gaat komen voor de dagen dat ik wil gaan? Ik hoop dat je deze vragen kunt beantwoorden
aangezien je vaker met hun vliegt Ik heb er nog helemaal geen ervaring mee.
130EURO ex bagage is niet slecht voor Amsterdam-Dublin.
Dit is meestal wat ik tegen mensen zeg als gemiddelde prijs als er niets bijzonders is zoals eerder aangegeven.
Ik boek normaliter ± twee maanden van te voren en dan is de prijs ommenabij hetzelfde.
Als je zeker weet dat je gaat kan je in principe nu al boeken.
De enige reden dat ik nu al data geboekt heb is omdat ik de aanbieding wilde pakken.
Mijn aanbiedingen krijg ik via de nieuwsbrief van Aer Lingus.
Staat regelmatig iets in waar ik niets aan heb, maar af en toe heb ik dus een mooie aanbieding te pakken.
Oke dat is goed om te horen dan zal ik rond de jaarwisseling ergens boeken. Neem niet aan dat de prijzen dan ineens veel hoger zijn geworden voor deze data. En dan ben ik nog ruim 2 maanden van tevoren.
Bedankt voor de tips en hulp!
Wellicht heb jij ook nog aanraders in dublin zelf of ga je meestal door naar een andere plaats in ierland? Welke dingen moet ik gezien hebben, gedaan hebben, gegeten hebben en waar?
Daarnaast nog de vraag wat typisch iers is?? Ik neem meestal een leuke souvenir mee van de landen waar ik ben geweest. Was is dan een leuk souvenir voor ierland?
Ik ben zelf in een aantal plaatsen geweest. Dublin, Cork, Killarney en Waterford, maar tegenwoordig blijft het alleen in Waterford omdat m’n vriend daar woont en eindelijk z’n eigen plekje heeft daar. Wat ik wel leuk vond, ook al hou ik niet zo van het product zelf, is de whiskey “fabriek”. Het is leuk om te horen hoe ze het doen enzo. En misschien dat er ook een Guinness iets is.
Typisch Iers… Mijn eerste gedachte is de Leprechaun Zijn ontzettend veel magneetjes, beeldjes e.d. van volgens mij.
Aer Lingus is op zich wel een redelijke maatschappij, ben dit jaar ook van Amsterdam naar Dublin gevlogen. Als je online wilt inchecken moet je dat wel via KLM doen, Aer Lingus heeft op Schiphol geen eigen balies. Ruimbagage moet je betalen, ze zijn erg duur, €20 per bagagestuk per enkele vlucht dus €40 voor een retourtje. Ook de maaltijden en andere extra’s moet je betalen. Sommige creditcards worden niet geaccepteerd dus als je iets wilt kopen zorg voor contant geld tijdens de vlucht. Vloeistoffen mogen beperkt mee en de security check is pas bij de gate maar je kan bij de gate bij enkele automaten volgens mij nog wel wat te drinken kopen. Zal wel duur zijn.
Dublin airport is modern maar niet heel groot. Er zijn bussen naar het centrum van Dublin, treinen rijden er niet tussen de airport en het centrum. In Dublin kan je de Luas gebruiken tussen Phoenix Park (het ene uiterste) en de Docklands (het andere uiterste). Het centrum is heel goed aan te lopen, zoals bijvoorbeeld Den Haag of Zwolle. Veel hotels zijn geconcentreerd rond O’Connell Street.
Ik ben zelf alleen in Dublin geweest maar kon er niet goed aarden dus veel positiefs heb ik er niet over te zeggen, ik adviseer de stad dan ook niet, je kan beter naar Edinburgh of Inverness gaan als je Keltische sferen wilt opsnuiven. Daar ben ik ook geweest en de sfeer is daar naar mijn mening veel beter.
Oke dan. Goed je mening te horen! Ik heb echter ook veel positieve verhalen over dublin gehoord. Maar gelukkig verschillen de meningen van mensen, anders was het ook maar een saaie bedoeling geweest, haha.
Ik check meestal pas in op het vliegveld ipv online vooraf inchecken, maakt me niet zoveel uit en ik neem aan dat je niet verplicht maaltijden aan boord hoeft te nuttigen of iets hoeft te drinken? Neem aan dat je gewoon een boekje krijgt met dingen die je kunt bestellen als je dat zelf wilt? Zonder enige verplichting…
Iemand anders nog goede of slechte ervaringen met dublin of aer lingus?
Ter informatie: Reis tussen december en april en krijg 20% korting op elke vlucht, elke plaats, elke dag. Reizen: van december tot april. Boek vóór: 17 november.
Ja aer lingus is zelfde als bij ryanaor etc. Alleen eten/drinken/krasloten bestellen als ze met de trolley langskomen of uit het boekje. Wanneer ga je naar dublin? Toevallig vorige week geboekt. Van 28/12 tot 4/1.
Sent from my GT-I9070 using Wereldwijzer Reisforums mobile app
Even mijn laatste update. Dublin is geboekt
Ik ga van 3 maart tot en met 7 maart en vlieg toch met Ryan air.
Ook mijn accomodatie is al geboekt. Bij de pub Oliver st john kon ik goedkoop
slapen en dat is ook nog eens midden in het centrum, kon dus niet beter