Hostel Ierland

Hey mensen,

Ik heb dankzij deze pagina’s al veel informatie kunnen verkrijgen.
Dankjewel hiervoor. Nu vraag ik mij af of het treinstation van dublin vlakbij het vliegveld ligt. We willen namelijk vanaf het vliegveld niet ver hoeven lopen om te kunnen slapen. De volgende dag willen we naar Cork met de trein. Hoe dit het beste te kunnen aanpakken?
Alvast bedankt,

Groetjes Annie

Treinstation ligt in het centrum van Dublin. Van het vliegveld naar het centrum doe je ongeveer een half uurtje over met de bus.

Nu is het wel dat Connolly Station (ik vermoed dat je daar de trein naar Cork kunt nemen) op minuutje wandelen ligt van Gardiner Street ligt waar heel veel Hostels en B&B’s zijn gevestigd.

Dus het lijkt mij praktischer om slaapplek te zoeken in het centrum van Dublin…

Train gaat vanaf Heuston Station

veel plezier

http://www.buseireann.ie/site/home/

volgens mij gaan er zelfs bussen direct vanuit de luchthaven naar Cork, kijk ff op deze sites.
wel zo’n 5 uur rijden denk ik
succes

Vanaf Heuston station en Connelly station gaan er bussen rechtstreeks naar het vliegveld. Ik dacht, dat het lijn 47/48 was. Deze bussen stoppen verder nergens.
Bus Connelly station stopt alleen op O’Connellstreet (midden in het centrum) en daarna op het busstation (50 mtr. vanaf Connellystation). Kosten zijn ca. € 6,–. Vanaf Heuston station kun je met de trein naar Cork (intercity), duurt ruim 2 uur. Comfortabele trein, heb het zelf ook eens gedaan (Dublin- Limerick, Limerick-Cork, Cork-Dublin).
In Marlborough street en Eden Qauy (evenwijdig aan O’Connelstraat, tussen O’Connelstreet en custom house) zijn diverse hostels. Ben er wel eens langsgelopen, maar lijkt mij niet denderend.
Dus: vliegveld, dubbeldekker pakken (staat aangegeven bij uitgang vliegveld, lijn 47/48!!!), op busstation uitstappen, straat uitlopen tot aan Liffey, rechtsaf langs Liffey, langs Custom house, 200 mtr. lopen en je zit bij Marlboroughstreet en de hostels (en dus midden in het centrum van Dublin en 5 minuten lopen van Temple Bar).

Jan Konings

Allen hartelijk bedankt voor de reacties! :slight_smile: