Luchtballon Krugerpark

Beste allemaal,

wij gaan in juni naar Zuid-Afrika en het leek me leuk om daar een luchtballonvaart te doen. Ik heb wel gevonden waar ik dat zou kunnen doen, maar ben heel erg nieuwsgierig naar ervaringen. Wie heeft dat weleens gedaan of heeft er over gehoord? Wat waren de ervaringen?

Bedankt alvast voor jullie antwoorden!

Groetjes,
Judith

ik ben wel in kruger geweest en heb ook een balonvaart gemaakt. Echter niet een combinatie ervan.

Ik kan me voorstellen dat dit een unieke ervaring moet/kan zijn!

Hallo,
Wij hebben dat 5 jaar terug gedaan, in Kenia. Bij de landing stond er een ontbijt buffet klaar met champagne en passeerde er een ganse kudde olifanten. Was één van de hoogte punten van onze safari.
groetjes,
Caro.

ik heb dit in de serengeti, tanzania gedaan en kan niets anders zeggen dan dat dit een geweldige ervaring is het is wel prijzig maar een unieke ervaring
ook hier stond er bij de landing een champagne ontbijt op ons te wachten

groet dirk :chin:

Je kan ook ballon vliegen in Hartebeespoon gebied. Ongeveer 1 uur vanaf Jo’burg.
Nog niet gedaan, blijft nog steeds op ons lijstje staan.

groet uit Kyalami:dag:

Boven het Krugerpark kan/mag je GEEN ballonvlucht maken.

Er is wel een privé-wildpark in de omgeving van het Krugerpark waar je kan overvliegen: het Kapama Game Reserve. Zoals je zal lezen moet de wind dan wel goed staan: quote van kapama.co.za: “The giant candy-striped balloons lift off at first light and drift at the mercy of the wind for about an hour. This usually means that you pass right over Kapama Game Reserve and the skill of the balloon pilot is such that you can skim the top of the trees and spot the wild animals below. The hot air balloon landing can be bumpy, so hold on tight then celebrate with a glass of bubbly. This memorable experience is highly recommended. R2,600.00 per person (Adult)”.
http://www.kapama.co.za/what-to-do/

Wist je overigens dat er een Nederlandse ballonvaarder is die naar Sabie/Hazyview geëmigreerd is en daar een guest house heeft?! Zo kan je alles mooi combineren: een paar nachten logeren bij Henk en Evelyn om het Laagveld te bezoeken (Blyderivierspoort, de canyon, de watervallen, enz), en een paar nachten Kapama voor de bush en de ballonvaart:
http://www.sikelelalodge.com/html/your_hosts.html
Boek die ballonvaart niet voor de laatste dag dat jullie daar zijn, want ballonvaarten zijn altijd ‘weather permitting’. Soms lukt het niet, en als je de volgende dag nog daar logeert kan je nog eens proberen.

Een plaats in Zuid-Afrika waar de weersomstandigheden bijna altijd goed zijn, zijn de Magaliesbergen en de Hartbeespoortdam (zie ook een post boven). Daar kan je met Bill Harrop gaan varen, zonder twijfel dé pionier van ballooning in Zuid-Afrika. Op zijn site vind je ook heel veel informatie over ZA-ballonvaren:

En tenslotte: in ZA wordt er in principe altijd gevaren bij zonsopgang. En dat is vroeg, heel vroeg tijdens de ZA-zomer…

Bedankt voor de mooie tips!!

Is er in de regio Westkaap of tuinroute ook een balloontour te doen? Ik heb wel iets gevonden, maar die website werkt niet. Ik ben eind September daar op Honeymoon en het lijkt me heel mooi om te doen… Wie kan me helpen aan een adresje (online)?

Dank

In Kaapstad zelf ga je nooit kunnen varen, want de Atlantische Oceaan is er iets te dichtbij - en ballonvaarders hebben een hekel aan landen op zee… In de Wijnroute daarentegen wordt er wel gevaren: bv. Wineland Ballooning:

In de Tuinroute heb je hetzelfde probleem: daar moeten ballonvaarders wegblijven van de Indische Oceaan. In Oudtshoorn gaat het wel:
http://www.oudtshoornballooning.co.za