Los Angeles - Las Vegas

In juli/augustus ga ik een rondje om de wereld: AMS - Hong Kong (stopover) - Nieuw Zeeland - Tahiti - Los Angeles (stopover) - AMS.

In Los Angeles verblijven we 3 nachten in Beverly Hills. We huren een auto en willen Beverly Hills, Hollywood en de kust bij Santa Monica, Venice Beach etc. bekijken. Maar we willen niet alle drie de dagen in LA en omgeving verblijven, maar eventueel de 2e dag naar Las Vegas rijden om daar 1 nacht te verblijven om de sfeer en gekte daar te zien en mee te maken. De volgende dag rijden we dan weer terug naar LA en kunnen dan aan de kust wat rondkijken bijkomen van alle drukte in Vegas.

Is dit goed te doen en heeft er iemand tips voor beste plek hotel in Vegas, is dit op de strip het beste of aan het einde er van? We willen 's avonds het liefst lopend de strip over om alles goed te kunnen zien en hier en daar binnen te lopen.

Wie heeft er advies en tips voor dit korte bezoek aan LA gecombineerd met Las Vegas?

Alvast bedankt!

Ha,

Sorry ik snap je verhaaltje even niet…? Hoeveel dagen blijf je in totaal in USA?

Voor goed verblijf in Vegas… zeker een hotel aan de strip nemen!!!
Ik heb zelf in ARIA, LUXOR, NEW YORK NEW YORK en TREASURE ISLAND geslapen. Vond ARIA toch wel echt een DE topper. Het is wel een wat duurder hotel maar echt een PERFECT hotel. Zwembaden zijn perfect. Hebt er namelijk veel zwembaden en dus altijd plek. Dat is niet altijd zo bij de andere hotels. LUXOR en TREASURE ISLAND zijn qua prijs/kwaliteit verhouding ook echt perfect, wat goedkoper en krijgt dus ook wat minder. Zwembaden helaas wel altijd vol. NEW YORK NEW YORK vond ik zelf wat minder.
Uit ervaringen van andere mensen heb ik ook opgemerkt dat PLANET HOLLYWOOD, MGM en PALAZZO top waren. Dan heb je natuurlijk nog BELAGIO, COSMOPOLITAN, CAESARS PALACE, ENCORE EN WYNN. Dat zijn de echte top hotels en ook duurder. Allemaal beetje ARIA klasse… maja als je na LV voor paar daagjes moet je gewoon ff die sfeer van luxe geproefd hebben :slight_smile:

Kijk ook eens op http://www.hotwire.com/ voor goede hotel deals…

Ga je ook nog uit in vegas? heb namelijk nog wel aantal goede uitgaansplekken

1 like

Het is ongeveer 5 uur rijden tussen LA en LV. Ga niet terugrijden op een zondagmiddag en niet naar Las vegas rijden op een vrijdagmiddag. Zal erg druk zijn dan. Hotelprijzen zijn in het weekend het hoogst in LV. Ik zou zeker op de Strip gaan overnachten. De keuzes zijn oneindig. Je zou bv MGM Grand kunnen proberen. Of Bellagio maar er zijn er veel meer. 7 van de 10 grootste hotels ter wereld staan in Las Vegas. MGM heeft 5000 kamers. Ik zou die ene nacht niet on Down Town (Fremont) gaan overnachten.

Hoi Pleunp,

Bedankt voor je snelle reactie!

Het is een stopover in LA voor totaal 3 nachten, voordat we doorvliegen naar Amsterdam.

Bedankt voor de tips over de hotels op de strip in Las Vegas! Ik wil inderdaad als ik er ben ook in een super hotel verblijven, lekker over de top! (in alle redelijkheid natuurlijk :wink:

Ja als je tips hebt waar de hotspots zijn voor uitgaan graag!

Bedankt!

Beste Yeehaw,

Nee niet in het weekend inderdaad!
En ook geen verblijf Downtown, verblijf in Vegas moet wel op een geweldige plek en in fantastisch hotel zijn!

Je hoort wisselende berichten over rijden of vliegen naar Vegas, met vliegen ben je uiteindelijk net zoveel tijd kwijt lijkt mij (met alle rompslomp op vliegvelden) en we vliegen tijdens deze reis al heel veel. We vinden het dus ook leuker om te rijden, maar vrees dat er onderweg weinig te zien is? of is er nog een leuke plek onderweg om even te lunchen?

Hallo, het klopt inderdaad wat Yeehaw zegt. Ik zou inderdaad ook even kijken welke dagen je naar LV zou rijden. Snap dat je niet 3dagen in LA wilt blijven, maar als je op en neer moet na LV is het wel jammer. Dan ben je OP-EN- NEER al 10u kwijt. 3 dagen is ERG kort… ik zou voor t een of het ander gaan… als je een beetje pech hebt sta je idd in de file. Het is ook nog belanrijk om even te checken of je ook niet toevalig met een feessstdag na LV gaat. Dan sta je echt in de file. Ik ben afgelopenjaar met 4th of july van Costa Mesa naar LV gereden. Normaliter 4uurtjes rijden, hebben er toen 6,5u over gedaan. En dat is geen pretje in die hitte van de woestijn.

Mijn tip, OF vegas OF LA… als je het mij vraagt zou ik dan voor Las vegas gaan maar dat is puur mijn mening :slight_smile:

Je heb er veel te doen, hhoover dam in de buurt, red rock canyon… ook leuk om even na toe te rijden. Dat is allemaal niet zo ver van Vegas af. Hooguit half uur tot MAX uur rijden (ivm drukte op de weg)

Leuke uitgaansplekken:

XS @ Wynn
Marquee @ cosmopolitan
VOODOO @ Rio (super mooie rooftop bar)
THE BANK @ Belaggio

Verder heeft Luxur en Palms nog leuke uitgaansgelegenheden

Ik zie je reactie over vliegen…

Als je van een kleiner vliegveld na LV vliegt ben je niet zo lang kwijt. Ik heb 1x van JOHN WAYNE airport gevlogen (deze zit in Santa Ana) dan check je in, stap je 20min later in vliegtuig en dan klein uurtje vliegen en dan stap je in LV uit en daar ben je ook zo weer buiten. Gaat echt SUPER snel.
Ik zou ZEKER NIET vanaf LAX, los angelas vliegen naar LV!!!
Verder ben ik ook vanaf Long Beach airport gevlogen… dat is ook inchecken-vliegen-uitstappen allemaal binnen misschien 2 a 3 uurtjes…

1 like

Rijden van buurt van LA naar Vegas is leuk, maar niet spannend… komt niet echt veel spannends onderweg tegen… woestijnwoestijn en nog eens woestijn. Zijn 10min voor Vegas ligt een plaatsje genaamd primm (volgens mij) daar heb je een grote fashion outlet en als je er langs rijd zie je vanaf de snelweg een achtbaan etc… wel ff lache om te zien maja, vanaf vegas ben je er binnen 15 minuten ofzo… en tis neit spannender als las vegas zelf…

1 like

misschien toch wel het overwegen waard dan om te vliegen vanaf kleiner vliegveld, zeker als maar klein tasje mee neem, laat mn koffer dan in hotel in Beverly Hills.

Wellicht is het dan toch beter om pas te beslissen als in LA ben, als we inderdaad zien dat we alsnog naar Las Vegas willen voor 1 nacht is het misschien ter plaatse of zelfs via het hotel wel te regelen om een vlucht naar en hotel in Las Vegas te boeken. Dan hou ik de optie open, ook als we LA en rondrijden in Beverly Hills, Hollywood e.o. zo leuk vinden dat we er toch willen blijven voor die paar dagen.

Je moet altijd een reden hebben om weer terug te komen toch :wink:

Daar heb je inderdaad gelijk in. Dan zou ik inderdaad ervoor kiezen om lekker in LA te blijven.
Venice Beach is ook wel echt een mustsee waar jeje zeker vermaakt.
Rond cruisen en wandelen in LA zelf is ook wel leuk… als j geluk hebt zijn er martkjes (flea markets etc) te vinden in de straten… de welbekende garage sales zijn ook lache!

Andere leuke uitgaanspot / hotel / bar / lounge is The Standart in LA… is ook een rooftop bar.

1 like

Ik denk ook dat dat een goed idee is. Beslis als je in LA bent. Alhoewel de route naar LV niet erg opwindend is is het wel je enige kans iets van de woestijn te zien en 's avonds over de Strip rijden vinden we ook altijd leuk, vooral in een convertible. Kan enige tijd nemen. Primm ligt trouwens nog op 45 miles van Las vegas maar je komt er wel langs. Onder weg zie je nog het merkwaardige xxyzx sign en er is de grootste thermometer ter wereld in Baker.

Bedankt Yeehaw!

Ik ga het nog eens goed bekijken hoe we onze dagen daar in gaan vullen.
Las Vegas trekt wel heel erg :wink: Hoor inderdaad van veel mensen dat het er naar toe rijden toch wel ervaring is om ineens midden in woestijn Las Vegas te zien liggen. We zijn ook gewend om veel te rijden dus dat maakt op zich niet uit, als we 's ochtends vroeg vertrekken zijn we misschien de drukte voor. Vanaf hoe laat begint de drukte?
Ik zie in mijn reisschema dat we toch helaas precies in het weekend daar zijn… We komen op donderdag aan en zouden dan op vrijdag (de slechtste dag dus…) naar Vegas kunnen rijden en dan op zaterdag weer terug naar LA…

mmm keuzes…we willen het niet missen maar ook niet midden in de file staan…

Als we in LA blijven wat mogen we dan absoluut niet missen? We willen een indruk krijgen van Beverly Hills met al die mooie huizen, Rodeo Drive etc. ff rondwandelen.
Hollywood; op z’n minst die letters op de heuvel zien, maar wat is er meer te doen/zien?
Dan nog de kust, Santa Monica Boulevard en Venice Beach, heb je daar lang nodig of heb je dat zo gezien?

Dit om in te schatten of we inderdaad de middelste dag van ons korte verblijf naar Vegas gaan of niet. Voor 's avonds is het natuurlijk wel geweldig om mee te maken! Wat is er anders 's avonds te doen in LA? is dat net zo indrukwekkend?

LA by night is niet zo heel indrukwekkend. Vind ik persoonlijk!
Alle keren dat ik naar LV ben gereden ben ik ook op vrijdag aangereden, maar dna wel echt supervroeg in de ochtend. Uurtje of 6. Een grtoot verschil is wel. Ik woonde in Newport Beach, dus ik hoefde niet LA stad uit te rijden. Daar ben je ook al veel tijd aan kwijt. Hoe dan ook, er is AAAAALTIJD file rondom en in LA. Dus misschien rond 5 ZEKER aanrijden. Wil bijna 4uur zeggen haha maja dat is eigenlijk te gek voor woorden.

Wat betreft LA… Santa Monica is inderdaad erg leuk. Je hebt de pier, maar daar ben je zo overheen gelopen. Dan heb je nog Promenade street. Leuke winkelstraat. Shoppen in USA erg cheap :wink: haha
Verder, venice is wel heel leuk. Tjeah, hoelang doe je erover om dat te zien, niet zo heel super lang. Het probleem ligt bij het rijden naar en van Venice. File file file…

Ik zou, ik zeg nogmaals dat is mijn persoonlijke mening haha, een keuze maken. Of je gaat helemala voor LA of je gaat helemaal voor LV. Snap dat je beide wilt zien, maja net wat je zegt dan heb je wel weer een reden om terug te gaan :wink:

Pleunp,

onze stopover in LA is al helemaal geboekt, het is onderdeel van onze reis “rondje wereld”. Dus hotel is al geboekt, Four Seasons in Beverly Hills. Het plan hadden we al om een auto te huren om rond te kunnen toeren in omgeving.

Nu het dichterbij komt, ben ik aan het onderzoeken wat we daadwerkelijk kunnen gaan doen die drie dagen in LA. Inmiddels al een aantal mensen gesproken die ook zo’n tussenstop in LA hebben gemaakt en de meesten hebben daar ook een nachtje Las Vegas bijgepakt wat mij ook erg leuk lijkt.

Op donderdag komen we rond 10:30uur aan op LAX, we worden dan direct naar hotel gebracht. We kunnen die middag al rondneuzen in Beverly Hills en we lopen vanuit hotel zo naar Rodeo Drive etc. Dat is al even leuk om te “wennen” en bij te komen van de vlucht vanaf Tahiti. We huren dan ook gelijk een auto. De volgende dag kunnen we dan naar Vegas, of we blijven in LA en gaan stuk langs kust rijden ofzo. Maar moet wel moeite waard zijn om zo een dag te vullen, aangezien we de dag dat we terug komen uit Vegas ook kunnen doorrijden naar kust om daar de middag door te brengen. Vandaar dat ik dus onderzoek of ik de vrijdag vul met rijden langs kust, evt. bezoeken Hollywood etc., of dat we voor de rit Vegas kiezen.

Ach een vakantie is altijd te kort he! Maar als goed bevalt kunnen we altijd een volgend jaar terug naar LA tijdens een langere vakantie in USA. Dus we hoeven nu ook nog niet alles te zien van omgeving LA, een eerste indruk is al goed en het zou een leuke afsluiter van onze vakantie zijn als daar toch een nacht Vegas bij zit, dan hebben we een beetje van alles.

Ik ga het nog eens op een rijtje zetten en ook met de reisorganisatie eens bespreken of we 1 nacht in Four Seasons kunnen annuleren en daarvoor in de plaats een nacht Vegas kunnen boeken, maar met zulke hotels is dat vaak geen probleem zeker aangezien we er toch 2 nachten gaan verblijven.

Leuk altijd die voorpret! Ga je zelf nog wat ondernemen binnenkort?

Oh ja ik ken het… ik ben altijd al weken, dan niet maanden, van te voren bezig met alles uit te zoeken. :slight_smile:

Dit jaar voor mij helaas geen verre vakantie ivm afstuderen. Ga 2 weekjes Barcelona, EU road trippen en nog lang weekend Ibiza. Ook leuk!
Ik ben van plan om volgendjaar weer richting USA te gaan. Cursus gevorder Engels op Hawaii :slight_smile:

Als je nog vragen hebt dan brand maar los :smiley:

nog een kleine tip: winkelens in Vegas is goedkoper als in LA. Tax is namelijk lager in Nevada

Pleunp,

wauw dat klinkt allemaal super! Barcelona is ook een fantastische stad, ben er al vaak geweest maar blijft geweldig daar!

Ik ga dit weekend met mijn vriend nog even bekijken of we Vegas er bij "pakken"of niet, als ik nog vragen heb kom ik zeker bij je terug!

Nogmaals bedankt!

Groetjes!:dag:

We hebben de beslissing genomen (mede door jullie advies om te kiezen voor La of LV): we kiezen toch voor 3 dagen Los Angeles en bewaren Las Vegas voor een toekomstige vakantie als we echt een reis door USA maken en dan verblijven in Las Vegas op doortocht van/naar Grand Canyon, Hoover Dam, etc. In zo’n trip is Las Vegas dan een geweldige aanvulling.

Nu gaan we dus vol voor LA! Auto huren, liefst cabrio, en dan door Beverly Hills, Hollywood en uiteraard langs kust Santa Monica, Venice Beach etc.

We hebben nu dan ook tijd om een studio te bezoeken in Hollywood, hebben jullie tips welke tour en welke studio het beste is om te bezoeken? Waar je echt een goede rondleiding krijgt en veel ziet hoe het er in Hollywood aan toe gaat met film opname etc. En wellicht verstandig om al te boeken?

Verder nog tips wat we absoluut moeten zien in Beverly Hills, Hollywood en kust?