Los Angeles airport - downtown

Hoi allemaal,

Mijn man en ik zijn momenteel op wereldreis. We zitten nu in Centraal Amerika, en vertrekken binnenkort naar Azie. Om naar Azie te gaan, moeten we via de USA, dus blijven we een paar dagen in Los Angeles.
Wie weet hoe we het makkelijkst van LA International Airport CA naar downtown kunnen gaan?
Ons hotel zit vrij dicht bij het Orpheum Theatre (640 South Main Street).
Is er ook iets van een pick up service vanaf het vliegveld? En zo ja, moet je dat van te voren regelen of kan dat daar ter plekke?
En hoe is het te doen met het openbaar vervoer?

Ik hoop dat iemand ons kan helpen!

Groet,
Wilma

PS, we zijn backpackers, dus we reizen op budget… :wink:

rijden gewoon bussen vanaf het vliegveld naar de stad. Kan je gewoon een kaartje kopen, lekker goedkoop. Daar gewoon ff vragen welke je nodig hebt…

succes en veel plezier

het verschilt niet veel van wat in vrijwel elke stad in deze wereld geldt:
1.taxi-kost een hoop
2.‘‘shuttle bus’’-direkt voor de terminals-tegen zo’‘n schreeuwend persoon hard terugschreeuwen war je heen wilt-hij belt wat en wat later komt zo’n busje voorrijden-tip min of meer verplicht naast ritprijs. dit is USA!
3.stadsbus-eerst SHUTTLEbus naar BUsstation-duurt al 10/15 min. dan (als ik me heel goed herinner) bus 44 naar het centrum-eindpt centraal station (=UNION station). dit is USA-dus je MOET precies gepast betalen in de farebox-apart per persoon, kost iets van 1,25-1.50 schat ik. duurt wel ff-zeker 1 uur. In de bus horen ‘‘schedules’’ te zijn-met de tijden en de route/kaart erin. als je zo’n jolige moddervette neger treft als sjofeur (dit is de USA) dan wil ie wel eens aardig zijn tegen (hey guys, where you come from??-is that denmark?) je en het afroepen als je bij je HTL bent. Maar meest zijn het tegenwoordig Latino’s die amper ingles spreken-geeft niet als je toch net uit Latino komt.
4.als ik me goed herinner-dan is er inmiddels ook een soort middenin snelbus-iets van 4/5 US$-met wat luxere bussen dezelfde route.
5.tot slot- weet je dat Dountoun in LA DE unsafe gebied van de hele stad is? savonds na 17.30 vrijwel uitgestorven en sommige delen hebben 1000en homeless. Ik kan me nog de rit per stadbus naar de greyhound bus herinneren-echt een gribus. de betere hostels staan in Santa Monica/aan zee of in Hollywood.
6.als je er nog wat op uitwilt-er rijdt ook een metro, ook naar Hollywood en Universal studio, een lightrail-en 1000en bussen van de MTA-de beste keus is een dagkaart-alweer gepast betalen bij 1e opstap.
google voor MTA Los Angeles of via APTA.com vind je elk US-’‘transit’'=busbedrijf.
op zich heeft yaidee (ik ben in BKk/Thaild-dat woord betekent hier goed hart) gelijk-dit soort dingen wordt je gewoon verteld bij de info op de airport-er zijn zelfs leaflets met alles erin. Vaak lijkt de USA wel 3e wereld-maar soms toch weer niet.

Nog een vote voor Hollywood. Kan je niet aan goedkope hotels helpen helaas en ook OV gebruiken we nooit. Het is jammer dat een bezoek aan de USA beperkt blijft to LA. De natuur in het SW is superieur aan alle andere gebieden in de wereld, maar ik ben biased natuurlijk…
Yeehaw

Met de big blue bus naar Santa Monica is ook een goede optie denk ik. Voor 1 dollar zit je in Santa Monica, Ocean park hotel, is een goedkoop hotel met een busstation voor de deur. Santa Monica is erg gezellig en met de bus ben je ook zo in Beverly Hills en Hollywood. Dowtown LA vond ik niet zo bijzonder. Erg uitgestorven s`avonds en ook niet overal even veilig vond ik.