hallo, wij plannen een reis naar Zuid Zweden in juni. Ik las ergens dat logeren bij particulieren een goed alternatief is voor een hotel. We houden ervan om niet teveel vooraf te plannen. Daarom vragen we ons af of het noodzakelijk is om zo’n kamer vooraf te reserveren? Zo ja, kan iemand mij een interessante site doorgeven? Alvast bedankt. Bernadette
Ik heb geen idee over het logeren bij particulieren. Maar mocht je in een hut willen verblijven, wat voor mij persoonlijk het ideale verblijf in Zweden is, dan zou ik me daar niet heel druk om maken. Je ziet in bijna ieder dorp wel bordjes langs de kant staan met ''stuga", wat betekent dat ze daar hutten verhuren. Deze hutten zijn van redelijk basic tot soms vrij luxe. Uiteraard zie je deze bordjes niet langs de snelweg…
Tijdens mijn trip van drie weken is het misschien 2 a 3 x voorgekomen dat ze geen hutten beschikbaar hadden, maar dan zijn er nog altijd genoeg hotels.
Ok, bedankt. Dat bevestigt dan wel dat we onze route niet helemaal vooraf moeten plannen.