Liever Borneo of rond KL??

Hallo,
Deze zomer gaan mijn vriend en ik naar Thailand toe maar we willen heel waarschijnlijk vanuit Chiang mai naar Maleisie vliegen naar KL. We zagen relatief goedkope vliegtickets daar naar toe.
Ik had in gedachten om naar KL - Batu caves - Cameron h. - Tamran en zo terug naar Thailand.
Grensovergang is gewoon veilig toch? Hiervoor hebben we 2 weken mis ik dan nog speciale dingen?:paranoid:

Maar wat ik heb gehoord is dat Borneo veel mooier is? Klopt dit? Dan zou ik dus vanuit Chiang mai naar Borneo vliegen en dan terug naar de kust van Thailand… wat zouden jullie doen?

En weten jullie toevallig goedkope hotels in KL? Want we willen erg budget doen maar ik zag alleen maar hotels vanaf 25 euro…

hoi,
ik ben vorige zomer naar maleisie op vakantie geweest.
batu caves is mooi maar niet erg bijzonder ( kijk uit voor de aap met een hazenlip :wink: ) . Cameron highlands vond ik erg mooi alleen de rit er na toe wat minder…
ik heb het erg naar mn zin gehad in dat gedeelte van maleisie .
Borneo vond ik zelf mooier, je hebt turtle island, natuurlijk de orang oetangs, enz.
misschien dat het het beiden dan combineren?
ik ben 3 weken in Maleisie geweest en ben natuurlijk ook op meerdere plekken geweest dan dit(langkawi,penang,Singapore Kota Kinabalu, dus misschien dat je dit ook wel in 2 weken kan doen!

goedkope hotels zijn er wel in KL. gewoon even op booking.com of een andere website kijkenn!

good luck.
mocht je meer willen weten laat het me weten :slight_smile: misschien dat ik je kan helpen

1 like

De Cameron Highlands (mis zeker het mossy forest niet !!!) zijn zeker aan te raden evenals het nationale park. Beiden zijn bereikbaar vanuit KL en je kan van de highlands ook naar het park en omgekeerd.

Ik heb ook Borneo bezocht en het duiken op Mabul was geweldig maar voor de rest (Sandakan en Kota Kinabalu) vond ik eigenlijk niet echt meevallen in vergelijking met de rest van mijn reis. Dus mijn tip : blijf op het schiereiland !

1 like

Al hoewel er iedere dag een heleboel toeristen de grens tussen Malaysia en Thailand kruisen, kan je niet stellen dat de grensovergang gewoon veilig is. Zo nu en dan valt er wel eens een bommetje… Op de site van de rijksoverheid met reisadvies staat nog steeds "Vanwege de slechte veiligheidssituatie worden niet-essentiële reizen naar bepaalde gebieden ontraden, te weten in de vier zuidelijke provincies Yale, Narathiwat, Pattani en Songkhla."

Voor goedkope acco in KL zie: http://nl.hostelbookers.com/results/loc/dd/dst/3223/arr/2013-07-23/ngt/1/ppl/2/#/rating_min%3D0/rating_max%3D100/price_min%3D0/price_max%3D976/shared%3Dtrue/private%3Dtrue/hos%3Dtrue/hot%3Dtrue/apt%3Dtrue/cam%3Dtrue/gue%3Dtrue/suburb%3D/table_sort%3Dprivate_asc

1 like