Lezing Kriya Yoga door Guru Gyan Swami op 21 mei 2012.

Kriya yoga is een oude meditatietechniek en pranayama beoefening die Yogi’s van de Indiase Himalya gebruiken voor zelf-realisatie door beheersing van de geest. Deze techniek behelsd kosmische oefening, meditatie en pranayama-oefeningen, die hanteerbaar zijn voor mensen van alle leeftijden. De techniek helpt je om eeuwigdurende zegen te ervaren en het doel van zelfrealisatie te bereiken. Het is niet nodig om iets te veranderen aan je levensstijl, geloofsysteem, gewoonten, naam of om een donatie te doen om Kriya yoga te leren.

In het beroemde boek ‘Autobiografie van een Yogi’ door Yogananda, vertelt deze hoe hij in 1920, door Mahavatar Babaji (een onsterfelijke heilige) naar de Verenigde Staten werd gezonden om Kriya Yoga te onderwijzen. Sindsdien hebben yoga en meditatie hun weg naar het Westen gevonden.

Guru Gyan Swami, een directe leerling van Mahavatar Babaji onderwijst sinds zo’n veertig jaar kosteloos Kriya Yoga. Hij verspreid de speciale boodschap van zijn meester dat ‘een moderne monnik zijn brood moet verdienen zonder de maatschappij te belasten en anderen meot helpen op hun spirituele reis.’ Guru Gyan Swami woont in Poona, India waar hij werkt als software programmeur. Hij bracht vele jaren door met Babaji in de Himalaya.

Tijd: 20.00-21.30 uur
Toegang: 4 euro

http://www.sarnamihuis.nl/CMSNews.aspx?IDRecordTarget=9

Zón groot meester als Paramahansa Yogananda , (dat is zijn juiste naam) Zijn boek draagt als titel ,( autobiografie van een yogi )

groetjes Sabritia
==================================:zon02:

Aangepast! :o

Ik heb de hele tekst overgenomen van de site van het Sarnamihuis.
Ik had de foute spelling inderdaad gelezen en was van plan het aan te passen bij plaatsing hier, maar ben het kennelijk toch vergeten. :slapen:

Ik had nl. ook eerst een aparte topic geopend over dit boek en daar staat alles dus gewoon goed.

De lezing staat open voor een ieder die er belangstelling voor heeft.

Ik heb begrepen dat de lezing in het Engels zal worden gehouden.

Tijd: 20.00-21.30 uur
Toegang: 4 euro

http://www.sarnamihuis.nl/CMSNews.aspx?IDRecordTarget=9