Levensstandaard Seychellen

Hey , deze zomer willen we naar de seychellen, ik heb al wat redelijk betaalbare hotelletjes gevonden, maar mijn vraag is nu, is het betaalbaar op de seychellen om uit te gaan eten, drinken en excursies, want wij zijn gewoon om naar azie te reizen, waar het natuurlijk ter plaatse spotgoedkoop is en we hebben schrik dat we ons op de seychellen gaan blauw betalen en niet van ons vakantie zullen kunnen genieten zo, wie kan ons zeggen hoeveel budget we daar ongeveer moeten voorzien per dag aan uit eten en drinken en af en toe een excursie? :vak02:

Hoi,

De Seychellen is niet bepaald de eerste locatie waar je aan denkt om een budgetreis te maken. Maar het kan heel goed! Want je hebt overal marktjes en goedkope restaurantjes (in de buurt van de markten) waar de locals ook gaan eten.
De meeste (rijke) toeristen komen niet verder dan hun luxe resort.
:wink:

Lees ons reisverslag maar eens op:
http://www.onestop-travel.nl/seychellen/seychellen-vakantie.html

Een hele fijne reis toegewenst!

Hallo,

Ook wij zijn van plan om naar de Seychellen te gaan. Weet iemand wat je ongeveer kwijt bent voor een hotel/pension? Wat kost het leven ongeveer per dag?

Bedankt!

Anika

Hoi Anika,

Naar welk eiland of welke eilanden ga je, of wil je gaan?
Het maakt namelijk nogal uit waar je zit!
Hotels/pensions kun je heel goedkoop hebben; boodschappen doen is aardig prijzig, met name op La Digue. Dan kun je net zo goed uit eten gaan in een strandrestaurantje!

Hallo,

We zaten te denken aan La Digue. Maar we hebben er ons er nog niet heel goed in verdiept.
Ik zit wel vast aan de zomervakantie, dus ik weet niet of dat veel uit maakt in de prijs?

Bedankt!

La Digue is geweldig!
Wij zaten in de Island Lodge, zie:
http://www.onestop-travel.nl/vakantie/Seychellen-Praslin-La-Digue-La-Digue-Island-Lodge

Maar je kunt ook veel goedkoper.

Pas wel op met de supermarkt tegenover het hotel. Ze hebben de neiging om je af te zetten…
:wink:

Hallo,

Bedankt dat ziet er wel mooi uit zeg!
Ik zal er eens naar kijken, hoeveel goedkoper moet ik dan aan denken?

Groetjes Anika

Het Berjaya Praslin Resort heb ik al gezien voor zo’n 60 € pp per nacht…
En het ziet er nog leuk uit ook!
http://www.onestop-travel.nl/vakantie/Seychellen-Praslin-La-Digue-Berjaya-Praslin-Resort
:slight_smile:

Dank je wel! Ik ga er even naar kijken…

nog een ander vraagje; Ik hoorde dat ze rond de wateren van de Seychellen veel last hebben van Somalische piraten, klopt dit?

Groetjes Anika

Hoi,

De piraten houden zich met name bezig met het kapen van schepen in de wateren rond de Seychellen.
Als je niet van plan bent om een zeilschip te huren en daar te gaan cruisen, zou ik me niet zoveel zorgen maken…
:wink:

Wij zijn ons nu ook aan het orienteren op een reis naar de Seychellen. De prijzen van accommodaties staan online en daar staan redelijk betaalbare opties tussen. Maar nu vroegen wij ons af: hoe betaalbaar is het zodra je eindelijk op de eilanden bent. Wat kost het als je ergens uit eten wilt: ben je dan 50, 100 of 200 euro kwijt? Als je bijvoorbeeld niet heel luxe wilt eten, maar wel ergens waar het betaalbaar is en waar je gezellig kunt tafelen. Wat zijn de kosten van excursies? Een dagje eilandhoppen, kost dat 50, 100, of 300 euro? Want je moet natuurlijk ook voldoende zakgeld meenemen…

Wie kan iets concreter zijn over prijzen?

Ben ik ook benieuwd naar!