Tijdens mijn bezoek aan Nieuw Zeeland eind 2002 begin 2003 zijn mij 3 niet dure hotels bijgebleven, omdat er aardige en geschikte eigenaars zaten. Dat zijn:
Parnell Inn te Auckland heeft een kennis van mij, die in Auckland woont, voor mij geregeld. Het ligt in een gezellige straat met winkels. Toen leuke jonge mensen met een lief kindje.
De eigenaresse van Colonial on Gladstone Motel te Gisborne was zo geschikt om mij, toen ik weer vertrok, met haar auto naar de bushalte richting Wellington te brengen, zonder dat ik daarom gevraagd had. Dat vind ik toch geweldig! Het ligt ongeveer tegenover een hostel, die toevallig vol was. Daar kreeg ik het advies om naar die motel te gaan, die niet (veel) duurder was dan die hostel. Bovendien had ik in het motel een eigen kamer, dat ik in het hostel wellicht niet gehad zou hebben.
De meeste hotels in Queenstown liggen een eind buiten het centrum. Er gaat wel een bus tussen het centrum en die hotels tot vrij laat in de avond. McFees Waterfront Lodge ligt echter in het centrum, waarbij sommige kamers uitzicht hebben op het meer. Ook niet duur. Op kerstavond werden de hotelgasten in een zaal verrast op hapjes en drankjes. Leuk! Ook aardige mensen.
Van genoemde hotels in Auckland en Gisborne zijn foto’s opgenomen in de websites, die ik heb genoemd in mijn oorspronkelijk bericht.
Van het hotel in Queenstown kan ik geen website vinden. Volgens mij heeft dat hotel geen website en geen emailadres. Wel hebben ze een faxnummer: +64(0)3 442 7403. Ongeveer naast het hotel is een internetcafé aanwezig.