Ik reis 7 januari af naar Colombia. Ik land in Bogota. Ik heb 5 dagen voor ik naar medellin ga. Ik zou heel graag naar de amazone willen gaan voor een paar dagen! Maar eigenlijk twijfel ik of het ook echt de moeite is! Ik heb begrepen dat het ook redelijk prijzig is!
Dus wie heeft er ervaring met Leticia en zou deze willen delen met mij?
Hoi Roy, ik ben onlangs een half jaar in Leticia geweest en kan je dus wel van wat tips voorzien, maar ik zie dat dit bericht alweer van een tijdje geleden is dus waarschijnlijk is het niet meer nodig. Ik zou toch eens wat vaker op dit forum moeten kijken Mocht het toch nog zinvol zijn dan hoor ik het graag!
Wij willen in Oktober voor de tweede keer naar Colombia.
Nu hoorde we dat de jungle bij Leticia echt de moeite waar moet zijn.
Ik ben erg benieuwd naar jou tips.
Hoi Ron, ik kan je in ieder geval Casa Gregorio aanraden, dan zit je echt midden in de jungle in een klein inheems dorpje en vandaar uit kun je fantastische trips maken. Hier foto’s, meer info en mijn ervaring: From Casa Gregorio, with love – weg
Heb je weinig tijd en wil je echt vanuit Leticia zelf wat doen dan zo’n trip via Omshanty die ik deed ook erg aan te raden. Was maar 3 dagen weg maar zat echt helemaal in de jungle en het wordt volledig georganiseerd door een kleine inheemse familie, waar je dan ook slaapt: En God schiep coca en tabak – weg
Er is nog een derde optie die ik zelf ook ontzettend bijzonder vond, maar dan is het wel handig als je Spaans spreekt, weet niet of dat het geval is. Dat is ook een lokale man die een eigen hutje in de jungle heeft, waar hij je mee naartoe kan nemen. Heel basic allemaal natuurlijk. Dat is deze: Toverland – weg
Die eerste optie is de meest ‘luxe’ zeg maar, denk ook wel de duurste, maar zeker de moeite waard.
Oh, en blijf je in Leticia (niet bijzonder veel te zien), dan is dit hostel aan te raden: Leticias Casa de Huespedes, Leticia - 2021 Prices & Reviews - Hostelworld
Als je specifiekere vragen hebt laat maar weten!
Groet,
Susan