Wie van de bezoekers van deze site kent de ghanese taal
ik wil in de toekomst werk zoeken in accra wie weet hier meer over en heeft boeken van de ghanese taal twi of ga.
petra
Wie van de bezoekers van deze site kent de ghanese taal
ik wil in de toekomst werk zoeken in accra wie weet hier meer over en heeft boeken van de ghanese taal twi of ga.
petra
Petra
Als je vraag is, welke taal leer je het best. Dan zal het antwoord ongetwijfeld Twi zijn.
De meest gesproken taal in Ghana.
Hediye
Waar kan ik eventueel boeken vinden met de taal twi naar nederlands
groetjes Petra
Probeer deze eens, vond ik net op het internet. Eerder had ik zelf nog niets gevonden.
Maar uitspraak is heel belangrijk in twi, leg je de klemtoon verkeerd, zeg je iets totaal anders.
Dank je wel
Petra
Op zich heeft het niet zoveel zin om Twi te leren. Iedereen spreekt en verstaat Engels.
Het verbasterde Twi dat bijvoorbeeld in Accra wordt gesproken, bevat vele elementen van andere talen en dialecten.
Ook in Twi bestaan er vele dialecten, zoals die ook in het Nederlands bestaan. Die dialecten kunnen ongelooflijk uiteenlopend zijn.
Maar je kan natuurlijk het “Algemeen Twi” leren, vergelijkbaar met Algemeen Nederlands. Voor de uitdaging dan, want als je op die manier praat, dan praat je als een schoolleraar Twi…
Wat Ga betreft, is het verspreidingsgebied van de taal veel kleiner, zodat er minder verschillende dialecten zijn. In sommige gevallen, is het wellicht wel een valabele optie om Ga te leren in plaats van Twi.