Hallo,
Misschien zal mijn vraag eigenaardig klinken maar ik zou toch graag een antwoordje krijgen.
De vraag; Is het waar of mogelijk dat een leraar in ghana soms in maanden geen loon ontvangt?
Groetjes bleuroze49
Hallo,
Misschien zal mijn vraag eigenaardig klinken maar ik zou toch graag een antwoordje krijgen.
De vraag; Is het waar of mogelijk dat een leraar in ghana soms in maanden geen loon ontvangt?
Groetjes bleuroze49
dit is inderdaad mogelijk, het is in heel zwart Africa een probleem, ambtenaren die onderbetaald of helemaal niet betaald worden,
ken je zo iemand ???
Vooral op het platteland kan de betaling van leraren wel eens een probleem zijn.
Ook komen leraren niet altijd opdagen op hun werk, of ze komen laat of vertrekken vroeg.
Er worden nogal eens prive zaken in werktijd geregeld door Ghanese werknemers.
Hallo Sorry daar ben ik niet mee eens wat jullie , Marina04 en iamrefugee schrijven…
In Ghana krijgen leraren gewoon elke maand hun salaris . Salaris wordt betaald door de overheid , partime leraren hebben soms problemen. Maar ik kan jullie wel zeggen dat nieuwe leraren in opleiding vaak problemen hebben met het krijgen van hun salaris.
Ik heb maar 3 keer gehoord over problemen met leraren.
sommige leraren hebben wel een handje van om niet optijd te komen of vroeg weg te gaan.
hallo iamrefugee.
Dank om te antwoorden,ik ken inderdaad een leraar, een vriend van mijn dochter die reeds 19 maanden geen salaris ontvangen heeft, ik kon het niet geloven vandaar mijn vraag, is daar iets aan te doen want die man is afhankelijk van de goodwill van anderen om aan dagelijks voedsel te komen,dat is dus echt een probleem daar.
En hier maar klagen hé!!!
Groeten bleuroze49 :dag:
Dan is hij nog een leraar in opleiding daar zijn een aantal gevallen bekend dat leraren in opleiding die 18 maanden geen salaris hebben gehad…
Het komt inderdaad voor dat overheidspersoneel soms gedurende een langere periode geen salaris ontvangt. Maar het kan ook als argument worden gebruikt om van anderen geld af te troggelen (en dat komt NOG vaker voor).
Hi allen,
Vanuit eigen ervaring meegemaakt dat mijn lectoren (ik studeer aan de University of Ghana) voor enkele maanden een bepaald onderdeel van hun salaris niet ontvingen. Als reactie daarop heeft de Ghanese lectoren/leraren vakbond hen opgeroepen te staken (aan alle lectoren die onderwijzen aan een publieke Universiteit in Ghana, daar het niet enkel de lectoren van de UG betrof).
Het hele salaris voor zo een lange tijd niet ontvangen vind ik onwaarschijnlijk…
@ Blondgoesabroad
U heeft gelijk dat de vakbonden hebben opgeroepen dat de leraren moesten gaan staken om 2 redenen… Meer salaris en hun gemeenschappelijke achterstallige betalingen niet werden betaald. de stakingen waren als ik het goed heb in April/Mei 2013
U wilt geloven dat er leraren soms niet worden betaald… Hier heb ik een paar kranten artikels gevonden
Delays in paying salaries of newly employed teachers will be thing of the past-Mahama
Published On: Sat, Dec 21st, 2013
President Mahama says government is introducing some reforms that will halt delays in the release of salaries to newly trained teachers in the country.
Some of the teachers have not been paid for the past 18 months a situation that has led to some agitation in the recent past.
President Mahama admits it is an institutional problem which some reforms at the finance ministry should soon address.
The President was answering questions from some school children from across the country at a party organized for them at the Castle gardens in Osu.
“I know there are some institutional problems that make this the case…The institutional structure is not the best and we need to reform it,
He said the automation at the Finance Ministry will help solve the problem.
The President also touched on why budgetary allocation to special schools in the country keeps delaying.
It is the budgeting processing that has made it difficult for these releases to be done on time.
He said the major reforms being done will take care of all the challenges.
Over 140 teachers abandon class over 3 months unpaid salary
Published On: Tue, Dec 3rd, 2013
Some 149 teachers in the Bunprugu Yooyo district of the Northern Region have abandoned the classroom to protest nonpayment of their salaries since September this year.
The delay in the teachers’ salaries has come about because their names have vanished from the payroll of the Controller and Accountant General Department. The Department is responsible for the disbursement of salaries to the teachers.
Member of Parliament (MP) for the area, Solomon Namliit Boar, who explained the reason behind the delay in the teacher’s salary, expressed worry about the situation.
“I find it very unfortunate why Controller and Accountant General up to now cannot resolve the matter”, he lamented.
He said the teachers’ boycott of the classroom has worsened the teacher-pupil ratio of the Bunpkurugu Yooyo district which is already deprived in terms of educational logistics.
He called on the Ghana Education Service (GES), Ministry of Education and the Controller and Accountant General Department to “sit up and resolve the matter”.
The MP said officials of the Accountant General’s Department always give the excuse that it was a minor problem which they will fix but have not done so.
Gepost op myjoyonline.com en ghanamma.com en nog meer websites. maar ik kon het even niet vinden op de overheid website.
@ bleuroze49
Laat uw dochter geen geld sturen als ze hem nog nooit in het echt heb ontmoet. en is de vriend van uw dochter een leraar in opleiden of al een volledig leraar ? en welke school werkt hij ? als ik dat mag vragen…
Beste,
Mijn geadopteerde zoon is leraar en heeft tijdens zijn opleiding wel eens problemen gehad met uitbetaling van zijn salaris maar nooit meer dan een maand of 4.
Nu hij gestationeerd is ontvangt hij elke maand netjes zijn salaris.
Groet
Wout