Over twee weken vertrek ik naar Leeds om daar een master te gaan doen. Ik ben er al een paar dagen geweest en ik moet zeggen dat de stad en omgeving er beter uitzagen dan ik had verwacht.
Ik heb me nog niet echt verdiept in de omgeving buiten Leeds, maar wat zijn daar mooie dorpjes/bezienswaardigheden/parken, etc.? Ik las dat de Yorkshire Dales wel een mooi park moet zijn.
Daarnaast zou ik willen vragen of er meerdere Nederlanders in Leeds en omgeving wonen/werken/studeren en hoe het hen bevalt.
De omgeving: Yorkshire Dales, York, Manchester, Kirkstall Abey, film museum in Bradfort, Follifood, Fountain Abbey enz… Iets verder weg Londen, Cambridge, Oxford en Newcastle. Genoeg te doen!
Leeds is echt een leuke stad om te studeren. Ik heb er zelf ook een half jaar gewoond en gestudeerd.
Enkele tips:
The Cockpit (underground club)
Lid worden van een (sport/cultuur/etc.) vereniging van de student union. Ik was zelf lid van de walking club. Zij organiseerden super toffe tripjes door heel UK.
Harewood House, ligt 20 min boven Leeds gaat een bus naar toe, en een dag in de week is het gratis toegankelijk voor studenten.
Lake District
Liverpool
Leeds Rhinos (het rugby team)
Varsity (strijd tussen de twee universiteiten van Leeds op vrijwel elke sport, vooral de rugby wedstrijd moet je niet missen)
Bonfire Night
Armley Mill (katoenfabriek in Leeds, waar de geschiedenislessen over de industriele revolutie tot leven komen)
http://www.dontbeatourist.co.uk/ –> leuke reizen in UK met andere buitenlandse studenten. (ben zelf niet meegeweest, maar vrienden van me hebben als zeer leuk ervaren)
Toevallig vlieg ik over een week ook naar Leeds voor m’n master, dus heb hetzelfde als jij. Heb al een kamer, moet alleen nog de rest van de rompslomp regelen en dan kan de pret beginnen! Heb er ook superveel zin in
Leuk om te horen dat er ook anderen zijn met het idee om in Engeland, en in dit geval zelfs Leeds, te gaan studeren. Ga je er ook je volledige master doen? Of voor een uitwisseling/scriptie of iets dergelijks?
Ik verheug me er ook al enorm op Drie weken terug ben ik even daar geweest en het leek me een heel leuke stad. Ik vertrek maandag by the way.