Ervaringen in en rondom Leeds?

Hallo allemaal,

Ik heb al een tijdje in men hoofd dat ik voor enige tijd (minimaal een jaar) naar Engeland wil verhuizen, mijn keuze is op Leeds gevallen. Ik vraag me af of er mensen zijn die in Leeds en omstreken zijn geweest en daar langere tijd hebben verbleven (langer dan een keer een weekje vakantie). Ik zou graag hun ervaringen horen en eigenlijk alles wat je weet en wil delen. Waar ik voornamelijk geïnteresseerd in ben is hoe mensen met buitenstaanders omgaan in de dagelijkse situatie (dus niet in de winkel als je net hun bankrekening hebt gespekt met jouw uitgaven), hoe mensen er wonen en welke standaarden er als ‘normaal’ worden ervaren, hoe mensen hun woon en leef gedrag is, bijzondere gewoontes die men er op na houden, hoe de bevolking is samengesteld (veel ouderen, veel jongeren, veel high class, veel working class) en hoe er naar jongeren gecatered wordt.

Iemand die zijn gegronde ervaringen kan delen (en dat mag dan af en toe wel een beetje tweede hands ervaring zijn) zou mij erg blij maken.

Alvast bedankt!!

Erlyn

Hi Erlyn, mijn naam is Denise en ik woon sinds 1 1/2 jaar in Leeds. Mijn vriend is engels en komt uit het zuidoosten van Engeland, maar aangezien we allebei een baan in Dewsbury (20 min. buiten Leeds) konden krijgen zijn wij hierheen verhuisd.

Ik heb best even moeten wennen aan het leven en de cultuur in Engeland, maar heb het inmiddels prima naar m’n zin. Wij zijn natuurlijk met z’n tweeën en dan merk je dat het moeilijker is om mensen te leren kennen aangezien je al samen bent. Neem aan dat dat heel anders is als je alleen gaat. Ik heb via het reisforum wel een andere nederlandse leren kennen en wij spreken regelmatig af.

Leeds is geweldig voor shoppen, uit eten, stappen en je bent met een half uurtje in de Yorkshire Dales en da’s echt supermooi. Leeds Bradford Airport is ook ideaal ivm mensen die je misschien willen komen opzoeken.

Zoals in elk land en elke stad zijn er plekken waar ik minder graag/niet zou willen wonen.

Tja er is zoveel te vertellen, dus als je echt concrete vragen hebt, kun je me die altijd mailen. Ik zit niet vaak op reisforum, maar m’n mail lees ik altijd.

Groetjes & Succes,

Denise