Verhuizen naar Leeds

Ik ga over 3 maanden verhuizen naar Leeds, omdat ik daar ga samenwonen met mijn Engelse vriend. Graag zou ik in contact willen komen met andere Nederlanders die ook deze stap hebben gemaakt en wellicht ook in Leeds wonen.

Mijn plan is om een reisverzekering te nemen voor een jaar en me nog niet meteen uit te laten schrijven in Nederland en in te laten schrijven in Engeland. Graag zou ik willen weten of dit een verstandige beslissing is en zo niet, hoe ik het dan het beste kan aanpakken.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties!

Les 1.

Ga van niets uit. Verwacht niet dat omdat iets in Nederland moet/gebeurd, dit ook in Engeland zo is. Inschrijven in Engeland bij de gemeente ?? Nee dus.

Daar je vriend - neem ik aan - werkt, zal je niet in aanmerking komen voor een uitkering.

Wat ik in de gauwigheid heb bekeken aangaande doorlopende reisverzekeingen is de aaneengesloten duur van je verblijf in “het buitenland”. Let hier goed op bij het afsluiten van een reisverzekering.

En Welkom in (het noorden van) Engeland…

DOEN!!

leeds is enorm leuk (woon in de omgeving van leeds en werk hardje stad in Leeds)

Succes met alles en als je ergens mee kan helpen of je vragen kan beantwoorden dan mail maar even!

Gr Anne-Mara

Hey wat leuk, vroeg me al of of er nog meer Nederlanders in Leeds zitten. Ja dus!
Ik ben hier sinds januari dit jaar en heb het goed naar m’n zin, maar ik moet zeggen dat ik friends&family in Nederland wel mis. Het is ook niet duidelijk of en wanneer ik weer terug ga naar Nederland. M’n vriend is engels en het is voor hem een stuk makkelijker om hier werk te vinden.
We werken voor hetzelfde bedrijf, dus ik ben wel vanaf het begin aan het werk. Op zich prettig, want dan hoef je niet op banenjacht.

Ik heb me wel helemaal uit laten schrijven in Nederland en verder geen dus geen reisverzekering afgesloten.

Mocht je nog meer vragen hebbben, let me know!?

Groetjes en succes, Denise

Wat leuk om van meer Nederlanders te lezen in Leeds!
Ik ben 1 1/2 jaar geleden vertrokken en woon nu in Leeds en werk in een dorp vlakbij.

Toen ik vertrok, heb ik me ook niet meteen uitgeschreven bij de gemeente, aangezien ik mijn reis- en kredietbrief van de ANWB niet wilde laten verlopen, en daarvoor moet je je hoofdverblijf in NL hebben…Dit is met een reisverzekering ook het geval…

Eigenlijk maakt het allemaal niet zoveel uit, want je kan ook in Engeland je verzekeringen afsluiten enzo…ik vond het hele proces een stuk makkelijker gaan dan ik had verwacht!

Ik weet niet of je ondertussen al in Leeds terecht bent gekomen, maar als je Nederlanders wilt ontmoeten hier, dan meel me maar!

Groetjes en veel succes
Renske

tjee ben straks dus niet de enige :stuck_out_tongue:

hallooo , ik ga woensdag aanstaande (yay nog 3 daagjes!) emigreren naar Leeds om daar samen te wonen met mijn vriend die hier nu een jaar gewoond heeft en onze 2 kids van 3 en 10 maanden :slight_smile: Ben al eens vaker in Leeds geweest in onze datingtijd en altijd erg leuk daar gevonden dus hebben we besloten erheen te verhuizen :slight_smile: Alles goed doorbesproken dus ik ben er klaar voor!

Leeds here i come!

Hoi Denise en de rest is ook vrij om te reageren,

Ja, het is alweer 2009, maar ook ik wil graag naar engeland. Ik heb de hele dag op het internet gezeten om te kijken welke plaats het leukst lijkt en gewoon door een ingeving ging ik leeds bekijken en ik moet zeggen dat ik hardstikke enthousiast ben.
Ik ben nog single en heb geen kinderen, mijn engels is goed. HOe is 't tegenwoordig met het vinden van werk? En wat zijn de mogelijkheden als ik een keer voor week kom om te solliciteren? Welke wijken of aanliggende dorpen beveel je me aan om te wonen?
HOe is de mentaliteit van de mensen in Leeds (ook t.o.v. gekleurde mensen)?

Ik hoop dat je dit bericht nog krijgt.
Groetjes,

Ayries

Ik heb vorig jaar voor mijn (Nederlandse) werk ruim een half jaar in Leeds gewoond.

• in het gebiedje ten zuiden van Woodhouse street in Leeds zou ik niet willen wonen. de meeste huizen daar zijn vrij slecht onderhouden, en er komen helaas met enige regelmaat steekpartijen en schietpartijen voor. (niet wekelijks, maar wel om de zoveel maanden.) een wijk waar je in het donker liever niet alleen over straat gaat - zeker niet als vrouw alleen!

• net ten zuiden van het busstation is het leuk wonen. een beetje een juppenwijk, met uitzicht over de oude docks. zal niet goedkoop zijn :wink:

• buiten Leeds liggen volop dorpen waar het goed vertoeven is. Kirkstall is een van de grotere, met een grote Morisson en een eigen zwembad. Goed te bereiken per bus, ook 's avonds. Maar ook verder weg, Bramly, Horthsfort, enz, 't is allemaal wel OK.

Hi Jennie, bedankt voor jouw bericht.
Heb je het wel naar je zin gehad daar? En hoe is de mentaliteit van de mensen daar over het algemeen?

Voor mij was het heeeeeel hard werken, maar ik heb het zeker naar mijn zin gehad daar!

Ik werkte echter aan de universiteit, en maar heel weinig van mijn collega’s en mensen waarmee ik op trok kwamen echt uit Yorkshire. Op straat moest ik in het begin echt wel wennen aan het locale Engelse dialect! Mensen zijn echter erg behulpzaam, en veel mensen vinden het wel grappig dat je in hun stadje komt wonen en knopen juist daarom een praatje aan.

Enneh, Leeds is een stuk minder kak dan bv Cambridge, Oxford of bepaalde delen van Londen.

hallo nederlanders in leeds,
in een paar maanden ga ik emigreren naar engeland,
heeft iemand tips over wat ik allemaal moet regelen in nederland?
groetjes arianna