leave luggage JFK

Omdat ik erover aan t denken ben om via New York met KLM voor een weekje vakantie terug te keren naar Amsterdam heb ik een vraagje over de luchthaven.

Weet iemand of de luchthaven JFK een mogelijkheid heeft om bagage achter te laten, zodat ik een dagje in de stad kan ronddwalen zonder met mijn koffer te hoeven sjouwen en dan savonds de KLM vlucht naar Amsterdam pakken?

Gevonden op internet… laat ik nu net aankomen op en de volgende dag ook weer vertrekken vanaf Terminal 4 en daar zijn 2 depots om bagage achter te laten… waarvan ene die 24 uur per dag opén is. Kost wel $15,- maar ik hoef in ieder geval niet dat zwarte monster op wieltjes achter me aan te sleuren door Manhattan :laugh:

OK, ben er geweest, maar van een ´depot´ kun je niet echt spreken. Een gecombineerde zaak van bank/postkantoor/GSM-verhuur en bagagedepot.

Het is wel handig dat ie 24 uur per dag open is, maar de kosten zijn heel verschillend wie je voor je hebt. De 1e keer op 30 december kon ik mijn middelmaat koffer achterlaten voor 8 dollar, een week later op 8 januari had ik 2 koffers (tja, je neemt wat mee uit Nederland als je er even op vakantie gaat :slight_smile: waarvan die 2e koffer meer een sporttas was. In ieder geval een stuk kleiner dan mijn middelmaatkoffer. Toen mocht ik mijn 2 ´koffers´ achterlaten voor 2x11 dollar… dat was dus 22 dollar voor 6 uurtjes in het bagagedepot. De eerste employee was een middle-aged vrouw die me zelfs vriendelijk behandelde… de 2e pipo was een jonge gast die volgens mij net uit de ijskast kwam… zo kil maak je ze niet vaak mee.

Ik kon nu in ieder geval met een gerust hart Manhattan in zonder koffers, een uurtje in de Skytrain en de metro, en heerlijk uitwaaien in de stad.
Heb hier al enkele racties gelezen over de Skytrain… echt duidelijk en overzichtelijk vind ik de dienstregeling niet, maar er is wel aan uit te komen. De Skytrain vind ik een goede en makkelijke manier van transport tussen de terminals. Vind hem alleen wel behoorlijk duur… 10 min. in de skytrain tot aan Howard Beach kost je 5 dollar, een ritje van Howard Beach naar Manhattan (uurtje) kost je er maar 2.