Hallo mede-reizigers!
Eind deze maand vertrek ik samen met mijn vriend voor drie weken naar Borneo & Maleisië om te backpacken! Ons idee is om te eindigen op Langkawi en vanaf daar een tocht te maken naar Koh Lipe in Thailand. Nu heb ik al gelezen dat dat in het laagseizoen over land moet (via Satun), maar mijn vraag is of Langkawi en Koh Lipe de moeite waard zijn in juli. Qua weer en qua gezelligheid?
Alvast bedankt!
Groetjes,
Anne
Hallo Anne.
Langkawi heeft een aantal dorpen zoals pantai cenang en kuah. Dat zijn wel een beetje de dorpen voor toeristen. Naast het strand zijn er nog wel bezienswaardigheden, kabelbaan, watervallen, natuurpark. Let wel dat tijdens de ramadan het stiller is, sommige winkels zijn niet eens open.
Heel veel plezier met jullie reis.
Hallo Anne,
Ben je hier nog aan uitgekomen en zijn jullie in Juli nog van Langkawi naar Ko Lipe kunnen gaan?
Wij zijn onze reis door Maleisie aan het plannen en aangezien de oostkust toch een beetje wordt afgeraden in oktober vanwege de moesson willen we uitwijken naar Langkawi. Echter willen we nog een echt bounty eiland meepakken en ik denk Langkawi wat dat betreft iets minder is.
Maar ik kom er echt niet aan uit op internet hoe het nu zit met de bootverbinding.
Ik zie dat de boten pas vanaf 20 oktober rechtstreeks gaan maar dat is voor ons te laat, we gaan begin oktober.
Kun je bijvoorbeeld vanuit Langkawi met de boot naar Satun en vanuit Satun naar Ko Lipe?