Ik ga over twee weken naar Australie. Ik ga van brussel naar Abu Dhabi en vandaar naar Sydney. In Abu Dhabi ga ik echter 14 uur moeten wachten op de aansluitende vlucht. Ik zou graag Abu Dhabi dan maar gaan verkennen maar hoe doe je dat met bagage? Blijft mijn ingechekte bagage op de luchthaven of moet ik daarvoor zorgen. Ik neem aan dat ik mijn handbagage niet op de luchthaven kan laten of zijn er lockers beschikbaar?
Je vliegt met Qatar Airlines?
Als je met een en dezelfde maatschappij vliegt, hoef je niet tussendoor je bagage op te halen. Deze krijgt in Amsterdam namelijk al een label naar de eindbestemming, je KAN dus niet eens bij je bagage komen al zou je dat willen.
Je handbagage zul je echter mee moeten nemen, of je kan (een deel) achterlaten op het vliegveld. Vraag gewoon bij aankomst even naar het ‘left lugguage depot’ (meestal is dit in de departure hal) en waarschijnlijk kun je voor een paar euro je bagage beheert achterlaten.
Ik vlieg met Etihad. Is er iets interessant te doen in Abu Dhabi 's nachts? Kan jeveilig over straat wandelen of is er criminaliteit?
Ik ben in Qatar nooit verder gekomen dat het vliegveld, ik weet het dus niet.
Gezien de lange vlucht die je nog voor de boeg hebt, zou ik zeker voor een aantal uur en hostel oid opzoeken.