Ik ben op zoek naar mensen die net als ik graag een EHBO cursus wil volgen specifiek voor in tropen/risisogebieden. De ‘standaard’ EHBO cursus volgen is zeker goed, maar een feit is dat er in deze cursus vanuit wordt gegaan dat er altijd wel binnen 15 min. professionele medische hulp te vinden is of naar je toe snelt. Echter, in vele landen is dit niet mogelijk en zul je dus veel meer zelfvoorzienend moeten zijn.
Ik zoek dus serieus gegadigden die met mij zo’n cursus wil volgen. Ik weet namelijk wie zo’n cursus kan geven, hij doet dit ook veel voor reisleiders van buitengewone reizen, Maarten Olthof is zijn naam. Hij kan zo’n cursus ook voor ‘particulieren’ opzetten maar dan hebben we een groepje cursisten nodig. Maarten Olthof heeft tevens een boekje uitgegeven ‘Handboek gezond reizen in risicogebieden’, heel nuttig en handig. Maar zelf wil ik naast theorie ook graag ‘zelf ervaren’. Wij gaan voor lange tijd naar Zuidelijk Afrika, daarom zoek ik een dergelijke cursus, maar zoek nu dus mede cursisten die net als ik niet de opleiding tot Tropenarts wil volgen, maar de standaard EHBO cursus iets te mager vindt en daar tussenin iets zoekt!!
Heb je interesse of weet je waar ik een dergelijke cursus kan volgen? Graag reactie!!