Lang Weekend Berlijn plannen

Hallo allemaal,

Ik heb al een en ander hier op de website bekeken en sommige links werken helaas niet meer. Wat ik graag zou willen weten wat de echte must have seen zijn voor Berlijn. Ik ga ervan uit dat er wel wat mensen ideetjes hierover hebben.

Alvast bedankt,
Jan-Willem

  • Reichstag; Regel van te voren een entree bewijs.
  • Holocaust monument
  • museum Topographie des terrors (veel indrukwekkende foto’s)
  • charlie’s checkpoint
  • dagje naar Potsdam, ga naar het park, waar vele mooie gebouwen zijn.
  • joods museum vond ik een beetje tegenvallen, vond het te ver terug in de tijd gaan.

Deze

is voor ons ook zeker een must have. Kost uurtje ofzo en is het dubbel en dwars waard, ook als je verder geen herinneringen aan DDR ofzo hebt.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Wat ik ook erg leuk vond om te doen is een fietstour. Dan krijg je ook nog info van de gids over de stad. Leuke manier om kennis te maken met de stad of om een keer op een andere manier je citytrip te doen. Ik heb mijn fietstour toendertijd bij Baja Bikes geboekt. Kan ik zeker aanraden

Ook toevallig, hè !

Het regent berichtjes vandaag op Wereldwijzer van éénzelfde fervent fietser ! Allemaal over een fietstour die hij heeft gemaakt … in Amsterdam, Antwerpen, Bangkok, Berlijn, Los Angeles, Melbourne, Parijs, … Telkens met/van eenzelfde organisator.

Wellicht geen onafhankelijk review, maar reclame dus :wink: .

Daarmee wil ik niet gezegd hebben dat die tours aan- of af te raden zijn, …

Waarom ga je niet een fietstour doen? Wanneer je de highlights fietstour doet bij Baja Bikes, zie je in een paar uur alle must sees. Vond ik echt een top manier om de stad te leren kennen

Kan iemand die Sjoerd1985 blokkeren alsjeblieft. Of is gratis reclame maken hier toegelaten? Ik dacht het niet.

  • Holocaust memorial
  • Russisch monument
  • eten bij een Vietnamees restaurant, bijvoorbeeld Monsieur Vuong, Chay Viet, Cat Tuong
  • de vlooienmarkten op zondag, die in Mauerpark is gigantisch en heeft ook openlucht-karaoke, supergrappig. Op Boxhagenerplatz is ook een vlooienmarkt
  • fietsen huren en rondfietsen, mis niet de prachtig lelijke communistische Karl Marx Allee.
  • Berliner Unterwelten, bunkers en metrotunnels
  • Tempelhof voormalig vliegveld, nu een recreatiepark
  • buiten de stad: Beelitz-Heilstätten, google maar
  • Potsdam bezoeken