Wie heeft er ooit al eens een fietsvakantie in,door of rond berlijn gedaan? Is dit aan te bevelen? In georganiseerd verband of op eigen gelegenheid, fiets meenemen of huren? Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen op dit gebied. Het leukste zou zijn als er georganiseerde fietsvakanties in, rond en door berlijn bestaan voor 18-25 jarige.
Ik heb een half jaar in Berlijn gezeten tijdens mijn afstuderen.
Ik weet niet of je wel in Berlijn wilt fietsen… Om Berlijn heen kunnen leuke fietsgebieden liggen, maar in Berlijn met al dat verkeer lijkt me niet erg fijn.
In Berlijn zelf zou ik wandel routes en de metro aanraden.
Bedankt voor de reactie!
Onderstaande link lijkt veel belovend,maar volgens jou is dit dus eigenlijk kletskoek?
Hopelijk ben je er inmiddels achter, dat je in Berlijn prima kunt fietsen. RubiDium houdt denk ik niet zo van fietsen.
Waarom zou je onder de grond reizen, als je over een van de vele fietspaden in de zon kunt fietsen? Als er geen fietspad is, zijn de straten vaak breed genoeg en als dat ook niet het geval is, kun je verder op de stoep (daar natuurlijk bescheiden opstellen t.o.v. de voetgangers). Dat is in Duitsland normaler dan bij ons.
Ach, als je gewend bent in een Nederlandse stad te fietsen, lukt het daar ook wel.
Ik heb er zelf rondgefietst en had mijn eigen vouwfiets bij me. Maar je kunt er ook prima een huren.
Over fietsvakanties voor jongeren weet ik niets. Even googlen op Fietsen, Berlijn, gids en je vindt vast wel iets.