Graag info over Lamu…
Hoi, zie mijn mail ![]()
Aanvulling: Op Lamu bestaat geen “middenklassetoerisme” zoals in Mombasa. Er staan vreselijk dure huizen en backpackershuizen, maar zoals er in Mombasa hotels gevuld worden met mensen…dat vind je in Lamu niet
Het is in Shela rustig, er staan veel huizen van rijke buitenlanders die er maar een deel van het jaar zijn. Er zijn op het eiland maar 2 auto’s (soms maar 1) de straten zijn te smal, alles gaat met ezels en boten. De boten zijn de taxi’s van Lamu. Alcohol drinken is maar in een paar restaurants mogelijk. Waaronder Peponi in Shela, met een heerlijk terras en waar 's avonds de locals, toeristen en buitenlandse residents samen komen.
Lamu stad staat op de werelderfgoedlijst, prachtige oude huizen en oude Swahilicultuur.
Het strand bij Shela is 16 kilometer lang fijn zand en duinen en er zit bijna niemand. Heerlijk om te wandelen. Je kan naar de overkant naar Manda waar je koraalriffen vindt langs het strand. Prachtig bij laag tij om te lopen.
Je kan rond lamu eindeloos zeilen, windsurfen, zwemmen en vissen. Eeen bezoek aan de Takwaruins is de moeite waard, maar het oude Swahilierfgoed van lang geleden, de grote bomen en een klim om de hoge duin die aan de open zee ligt. Een bezoek aan Mandatototo (dagtocht met de boot) vissen, zwemmen en lekker eten op de boot of op het strand is ook leuk.
Uitgaan kan op de floatingbar, een soort drijvende hut ergens op zee, waar als er genoeg mensen zijn een feestje gebouwd wordt. Afhankelijk van de dagen dat je er bent, is er ook een uitgaansmogelijkheid naar Manda of gewoon met een aantal mensen een groot vuur op het strand met muziek om er een leuke avond van te maken als Peponi dicht is.
Oh en rond zonsondergang worden de sunsettripjes georganiseerd. Afhankelijk van je wensen met hapjes en een cocktail of een wijntje zeilen tot de zon ondergaat. Blijft voor mij na al die jaren nog altijd een heerlijk tijdverdrijf:-)
Ik heb je weer gemaild hoor!!!
En met welke prijs pp moet ik rekening houden met zo’n sunsettrip met eten en drankjes?
Hoi, dat is afhankelijk van de hoeveelheid mensen die meegaan en wat je aan boord wil eten een drinken. Tussen 20 en ---- euro ongeveer
Als je champagne wil met kreeft en krab dan wordt het duurder dan een biertje met wat swahilitapasjes ![]()
Je hebt weer een mail terug hoor :-)!
Wie weet er goedkope vliegtickets naar Lamu vanuit Malindi?
dit zijn een paar Keniaanse luchtvaartmaatschappijen voor binnenlandse vluchten
kijk zelf of ze de bestemming die je zoekt verbinden.
De boekingen via internet werken meestal niet .
ik had dit al eens op een verkeerde post geplaatst , maar het hoort hier beter thuis
tarieven voor vluchten naar Lamu vanuit Mombasa:
Kindly note that we do operate flights from Mombasa/Lamu via Malindi 3 times a week. Monday, Wednesday and Friday. The departure time are as follows;
** Mombasa/Malindi Dep: 1630hrs Arr: 1655hrs. Fare: US 47.-
** Mombasa/Lamu Dep: 1630hrs Arr: 1740hrs. Fare: US 107.-
** Malindi/Lamu Dep: 1700hrs Arr: 1740hrs. Fare: US 67.-
** Lamu/Mombasa Dep: 1745hrs Arr: 1855hrs. Fare: US 107.-
** Lamu/Malindi Dep: 1745hrs Arr: 1815hrs. Fare: US 67.-
** Malindi/Mombasa Dep: 1630hrs Arr: 1740hrs. Fare: US 47.-