Hallo,
Ik ga samen met mijn vriendin in september naar Australie. Nu ben ik erg nieuwsgierig of de parken Lamington en Daintree erg op elkaar lijken, of is dit juist helemaal niet het geval?
Ik zou misschien Lamington nl. over willen slaan zodat ik ergens mee ruimte in mijn planning heb.
Bij voorbaat dank voor je reactie!
groetjes,
nicoline en patrick
Ik volg de reacties op jouw vraag. Ik ga voor 2 maanden naar Australie en ga van NO naar Zuid en zoek ook de mooiste plekken.
Realiseer je, dat de parken een kleine 2000 kilometer uit elkaar liggen. En daardoor deels hun eigen begroeiing en dierenleven hebben. Van Lamington wordt gezegd dat er een kleine 200 vogelsoorten voorkomen, in Daintree hebben ze het over ruim 400. Dieren die je in Daintree kunt zien en in Lamington zeker niet zijn de casuaris (waarvoor je overigens veel geluk moet hebben om er een te zien)en krokodillen. In Daintree zijn croc spotting tours over de rivier met enorme mangroves. Daintree is naar mijn mening wat extremer waarbij het zwaartepunt ligt op de rivier.
Wat Willem zegt is helemaal waar: die plekken zijn nauwelijks te vergelijken! Totaal ander klimaat. Daimtree inderdaad wat extremer. Bedenk bij Lamington ook dat je in elk geval moet kamperen of duur moet overnachten. Er is een resort en dat is prijzig. De camping is goedkoop en leuk (met veel vogels op de camping). Als je niet specifiek op zoek bent naarbepaalde vogelsoorten, zou ik volgensmijvoordaintree kiezen.
Ik denk dat Pello al weg is; anders moet hij opschieten om nog in september te vertrekken. We zullen ook nooit weten of hij aan onze informatie iets had. Dat blijft jammer. Maar we blijven (anderen) adviezen geven.