Deze week heb ik een ticket naar Delhi geboekt voor april/mei. Ik wil een leuk hotelletje aan het meer van Udaipur boeken, maar heb berichten gelezen dat dit meer vaak droog staat, en dus eruit ziet als een soort weiland.
Wie weet het huidige waterpeil en wat doorgaans de stand van het water medio begin mei is?
Lake Pichola staat inderdaad steeds meer droog tijdens de zomerperiode. Het is een kunstmatig gegraven meer.
Helaas kun je niet precies zeggen wanner er welke waterstanden zijn…Momenteel is het erg droog in Rajasthan en veel goeds beloofd dat niet voor de zomer.
Houd er dan rekening mee dat je lakens niet elke dag gewassen kunnen worden (in de betere hotels) en dat er soms water op rantsoen is. Dan zal de prijs van de water-a-bucket in de goedkopere guesthouses ook omhaag gaan.
De afgelopen week (halverwege mei 2008) stond Lake Pichola nog grotendeels gevuld met water.
Ik kan iedereen het Lake Palace Hotel aanraden: een sprookjesachtiger verblijf bestaat simpelweg niet, werkelijk ge-wel-dig en iedere cent (en dat waren er vrij veel :teeth:) waard.