(origineel bericht op be-more.nl)
Laatste nachtje in Nederland!
Lieve vrienden en vriendinnen!
OOH wat ben ik zenuwachtig!! Over precies 12 uur zit ik in het vliegtuig richting Entebbe en wat heb ik er zin in. Ik dacht dat ik alle tijd van de wereld had de afgelopen weken om alles voor te bereiden maar dat valt toch nog een beetje tegen. (Nathalie, Eva en mama bedankt!!) Uiteindelijk nog stress gehad om alles in te pakken en de laatste dingen te regelen. Misschien dat dat er toch bij hoort! Vanavond een kopie van mijn diploma opgestuurd richting Rivas, mijn baan EN het BIG register aangevraagd!! jaaaa het is zover, officieel verpleegkundige joehoee!! Gisteren mijn diploma gekregen en in de watten gelegd door vriendinnen en mijn familie, heerlijk ik heb er heel erg van genoten.
Morgen vlieg ik vanaf Brussel en als het goed is om 10.50 uur. Het vliegtuig maakt een stop in Kigali, Rwanda en daarna uiteindelijk in Entebbe. Nederlandse tijd kom ik om 9 uur aan in de avond. Daar is het dan 11 uur in de avond. Voor het eerst alles helemaal zelf doen! Zonder vriend, zonder vriendin, zonder ouders… EN dan kom je ook nog eens in de avond aan, waar als het goed is een Ugandees staat met een bordje met mijn naam erop, mij op te wachten. Diegene brengt me naar mijn gereserveerde hostel in Entebbe, waar ik volgende week zaterdag en zondag ook weer slaap en de rest van mijn vrijwilligersgroep ontmoet.
Zondagochtend word ik vroeg opgehaald, heb een weekje tripjes geboekt bij Steve een Ugandees die een eigen reisbureautje heeft. Waarschijnlijk zit ik zondag uren in een busje hobbelend over de zandwegen richting Fort portal in het westen van Uganda. Deze week ga ik een aantal dingen doen;
naar Queen Elisabeth National Park waar ik wildlife ga zien (hoop ik!), een chimpansee tocht in de rimboe, twee dagen mountain hiken en wildwaterraften!! Ben heel erg benieuwd waar ik ga slapen en wat ik uiteindelijk allemaal ga zien en meemaken.
Het zal een avontuurtlijke week worden, veel leren, Engels spreken, veel insmeren!! deet sprayen en mijn malariapillen niet vergeten. Waarschijnlijk zullen er niet veel mogelijkheden zijn voor mij om te internetten maar ik ga proberen elke week een stukje te schrijven!
Vanaf de 26e februari heb ik dit nummer: 256705939454, wat ik via Be-More krijg.
Als ik morgen aankom probeer ik zelf even een simkaart te kopen, zodra ik dat nummer heb en ik kan het doorgeven, dan horen jullie dat.
Ik ga proberen nog wat te slapen en te dromen over alle lieve kaartjes, mailtjes, smsjes, watssapjes, bloemetjes en hugs die ik gekregen heb de afgelopen weken vanwege mijn verjaardag, afstuderen en mijn job!
Liefs Marloes