Omdat het maximale aantal keuzes 10 is, moest ik een combinatie maken. De gecombineerde regioni grenzen aan elkaar.
Ai, er ging iets fout. Ik probeerde op 6 mei hier reacties mogelijk te maken. Dus niet alleen stemmen, maar eventueel ook commentaar geven hier mogelijk maken. Heb ergens iets verkeerd gedaan, maar weet nog niet wat.
Mi scusi.
Pffff, na 4 pogingen is het gelukt . Om de een of andere reden pikte mijn pc een “ja” /Neen"-commando niet.
Maar nu staat er eindelijk de “Reageer” mogelijkheid.
(natuurlijk geen kip die verder reageert 
[FONT=Courier]ik begrijp dat je keuzes moest maken. het hele leven is kiezen maar Molise en Puglia onder één noemer is hetzelfde als nederland en vlaanderen over één kam scheren.
L.S.
Daarom zou ik nòòit de 12 regioni in de NederlandEN samen met Vlaanderen voegen.
Wel bijvoorbeeld Noord-Brabant (in de Nederlanden) met Zuid- en/of Vlaams- en Waals -Brabant.
Nederland , cq de 12 provincies , samenvoegen met Vlaanderen zou het zelfde zijn als Finland met Toscana.
Nee, het enige criterium was: ze grenzen geografisch aan elkaar.
En zouden er veel stemmen komen op één combinatie, dan was het mijn bedoeling die combinatie later te splitsen in de afzonderlijke delen.
Maar hoogst interessant is natuurlijk wat volgens U het verschil is tussen Molise en Puglia.
Eventueel splits ik die twee in de poll.
Het pobleem is dat ik maximaal maar 10 keuzes in één poll kan maken.
Voor iedere regioni een keuze maken , betekent 3 polls over Italia.
Ok, ik begrijp het. Het verschil is m.i. dat Puglia redelijk bekend is ook dankzij stokpaardjes als Bari, Brindisi, trulli’s en waarom ook niet, de scamorza terwijl niemand ooit van Molise heeft gehoord en ik vraag me dan ook af; Bestaat Molise eigenlijk wel echt?
Graag uw feedback hierop, grazie
L.S.,
U hebt m.i. groot gelijk als U zegt: " terwijl niemand ooit van Molise heeft gehoord en ik vraag me dan ook af; Bestaat Molise eigenlijk wel echt?"
Dus een link naar een website over Regio Molise kan geen kwaad
Om te beginnen…:
Voor wat prachtige foto’s klik op onderstaande link en aldaar voor nieuwe foto’s op: “vai avanti” onder op de pagina.
http://www.ideamolise.it/turismo/ept/page2.php3
P.S.
Voor diegenen die niet weten waar Regio Molise ligt:
Regio Molise is de regio ten noord-oosten van Napels (regio Campania)en ten zuid-westen van Roma (regio Lazio) en ten noorden van Regio Puglia.
Molise grenst in het noorden aan Abbruzzo (Chieti, Pescara, Terano L’Aquila) en in het oosten aan de Adriatische Zee.