Welk Italiaanse regio vind jij het mooiste?

Italië bestaat uit 20 regio. Welk Italiaanse regio vind jij het mooiste?

Stem hierboven in de peiling en licht eventueel hieronder je antwoord toe.

De meest uiteenlopende mooie dingen te zien van heel Italië.

Umbria en de Marche. Nog niet zo toeristisch als Toscana; met veel mooie stadjes en dorpjes; mooi landschap in alle jaargetijden; billijke prijzen in de horeca en het leven is er nog Italiaans basic.

Lazio, heeft alles, de hoofdstad. schitterende villa;s, mooie natuur, gebergte,
laagvlakte, zeer compleet en onderschat

Le Puglie,

Schitterende panorama’s in de streken Gargano (een groot natuurgebied met oa la foresta Umbra), Salento met zijn prachtige stranden

Vorig jaar zijn we vanuit Zuid-Toscane via umbrie naar de Marche gereden (van kust naar kust dus) en daarbij viel het me weer op dat dat een prachtige route is. In Umbrie zijn we al twee geweest aan het Trasimeno meer en in de marche nu 4 keer. Het zijn twee prachtige regio’s dus ik sluit me helemaal aan bij Jos!:nod:

'De stranden, baaien, azur blauwe water en oude cultuur

Umbrië!
Prachtige cultuur en natuur waar je maar kijkt! Aardige mensen, die je graag helpen. Het eten en drinken is van prima kwaliteit en in onze ogen goedkoop. Lange en stabiele zomers tot eind september. Dolce far niente, shopping, steden/stadjes bezoeken, wandelen, fietsen, raften, delta vliegen alles is mogelijk. Of je nu 1 of 3 weken gaat, je hoeft je nooit te vervelen.
Verder sluit ik me aan bij Jos.

Toscane en dan wel dorpjes, waar je geen toeristen ziet en die dorpjes zijn er nog in overvloed.

Tot nu toe Campania; Amalfi-kust is geweldig mooi.

Sardinië, mooie afwisselende natuur, prachtige stranden en baaien, azuurblauwe zee en leuke dorpen.

Campanië en Puglia

Toscane is een mooie regio, maar niet het èchte Italië. Toscane is een regio waar veel geld beschikbaar voor wordt gemaakt voor restauratie van historische monumenten etc. Toscane kent hierdoor ook veel toerisme, maar voor mij is dit niet het echte Italië. Voor mij begint Italië na Rome, hier begint het echte (lees ook armere) Italië. Provincies als Campanië (Amalfikust, Golf van Napels) als Puglia zijn voor de keuzes.