Italië heeft veel leuke plaatsen om naar toe te gaan. Welke stad van Italië vind jij het leukst?
Stem hierboven in de peiling en vul eventueel je stem aan met een reactie hieronder!
Italië heeft veel leuke plaatsen om naar toe te gaan. Welke stad van Italië vind jij het leukst?
Stem hierboven in de peiling en vul eventueel je stem aan met een reactie hieronder!
Das nou jammer, mijn leukste stad staat e dus niet bij :crybaby:
We hebben vorig jaar o.a. heel erg genoten van en in Spoleto. Fantastisch hotel “Dei Duchi” en overheerlijk en heel gezellig gegeten in een erg leuk restaurant “Ristorante La Barcaccia”
Volop te zien in en om Spoleto, gezellige terrassen, Spoleto en plaats waar we zeker nog terug omen.
Ook leuk waren de afgelopen jaren natuurlijk ook Florence, Sienne, Rome, Perugia enz. maar Spoleto is toch mijn favoriet.:ITALY::ITALY:
Ik vind Siena ècht wel de leukste stad in Italia!!! :nod:
De leukste stad van Italie staat er niet bij. Dat is voor mij Perugia.
Rome is waanzinnig! Maar ik ben ook erg fan van Asissi, zeker ook de moeite waard.
:biggrin: Bijna al mijn favoriete steden komen hierboven langs. Ik stem voor:
Rome
Florence
Arezzo
Siena
Cortona
Perugia
Assisi
Orvieto
Urbino
Allemaal absoluut geweldig!!! En ik ga ze deze zomer haast allemaal bezoeken :zon02:
Tja, er wordt gevraagd naar de leukste stad en vervolgens kun je alleen uit de voor de hand liggende grote steden kiezen?
Eens iets anders: Pavia, zo’n 30 km ten zuiden van Milaan is heel leuk. Een historisch stadje (de resten van Augustinus liggen er bijv in één van de kerken) met veel bezienswaardigheden (het klooster Certosa is een 3 sterren Michelin attractie). Het is een stadje dat heel leuk is om al wandelend te ontdekken, het is nl niet zeer groot en vrij rustig. Toch genoeg leuke winkeltjes en pleintjes en restaurants. Een plek om verliefd op te worden. Meer weten: lees het verslag van ons verblijf in Pavia op www.duepadroni.web-log.nl van sept2007-maart2008.
Voor mij is dit zonder twijfel Acqui Terme !
Toen we er de eerste keer kwamen, kon ik niet geloven dat dit plaatsje nog niet was ingepalmd door het massatoerisme.
Oergezellige stadjes, lekkere eetwinkeltjes en restaurantjes vind je in Italië overal natuurlijk.
Maar een bron met een temperatuur van 73% die van deze stad één van de belangrijkste thermale plaatsen maakte van het Romeinse Rijk. Dat kan toch niet elke stad op zijn palmares schrijven hé.
Wij vinden het dan ook erg leuk dat we op een steenworp van deze plek wonen. Zijn we het “boerenleven” even beu, dan kunnen we lekker mondain gaan kuren of (wanneer de beurs leeg is) windowshoppen.