Ik weet via welke weg ik de tempels in Koyasan moet boeken, maar ik zou toch graag vooraf een prijsindicatie hebben. Omdat de meeste websites in het Japans zijn, is dit moeilijk te vinden…
Hebben jullie een goede ervaring met een bepaalde tempel waar je de prijs van kent? Zou onze zoektocht al veel gemakkelijker maken.
Ik ben er zelf nog niet geweest, maar de goedkoopste kamers beginnen vanaf 8500yen. Dan heb je waarschijnlijk geen eigen toilet, voor een paar duizend yen meer heb je dan eigen toilet en wastafel.
Koyasan is een van de duurste plekken om te overnachten in Japan. Ik had via japaneseguesthouses geboekt bij Shojoshin-in, dit is een van de goedkopere tempels en wij betaalde geloof ik rond de 12000 yen. Ik geloof dat de Eko-in tempel iets goedkoper is, al scheelt dat niet veel.
Voor dat geld krijg je dan wel echt een hele goede avondmaaltijd en ontbijt erbij, waar je normaal voor die kwaliteit ook flink zou moeten betalen. Het is allemaal niet goedkoop en bij verre was dit voor ons de duurste overnachting in Japan, maar ik vond het wel de moeite waard.