kostenplaatje

Hallo
Wij verhuizen eind juli naar Sint Maarten. Heeft iemand een idee aan wat voor prijskaartjes ik moet denken bij de aanschaf van een bed, eetkamerstoelen.
Kan dit nergens terugvinden.
Wat voor tv zenders kan ik ontvangen en wat heb ik daar voor nodig? Als ik mijn satelietschotel meeneem, kan ik die dan gebruiken?
Ik hoop dat iemand me op weg kan helpen met deze vragen.
Groeten.

Hoi hoi!

Ik kan je niet helpen met je vraag, maar ben wel nieuwsgierig naar je verhuizing naar Sint Maarten, want wij gaan er over een jaar naartoe emigreren! Bben je uitgezonden via je werk, of ga je zelf? Hoe heb je werk gevonden? En waarom heb je gekozen voor SiInt Maarten?
Heerlijk hoor, dat je al bijna gaat!

Groeten,
Agnes.

Hoi, wij zitten er al even en ik kan wel wat antwoorden geven:

1. meubels zijn enorm duur. Ook niet wat we gewend zijn in Nederland. Beetje ouderwets. Ik zou ze hier niet kopen maar meenemen als je de kans hebt.
    Wil je toch meubels voor niet te veel geld dan worden er elke week wel Yard of Garden sales gehouden door Nederlanders die het eiland weer verlaten. Zijn vaak nog goede spullen . Ook tv/radio etc. Electronische apparatuur is 110 V dus daar heb je niet veel aan in Nederland.
    Om je een idee te geven, we keken laatste naar een camping kinderbedje nieuw, een simpel ding en dat kostte echt al 120 dollar.
    Wil je wat meer tegelijk kopen dan is het handig om dit te bestellen bij IKEA in de VS. De bezorgkosten naar het eiland vallen reuze mee.

2. je moet ook een auto hebben. Lopen/fietsen kun je vergeten. Nieuwe auto’szijn niet duur, used cars wel. Beetje fatsoenlijke komt rond de 14.000 dollar. Een jeep is aan te raden ivm de wegen

3. tv ? ach, je hebt kabel met alle amerikaanse zenders en BVN. Maar er naar kijken dat doe je niet veel want het leven is buiten. Kosten 39 dollar per maand. Een schotel is redelijk kansloos. Zeker in het hurricane seizoen alleen maar ballast aan het huis.

4. levensmiddelen: stervensduur. Zeker 25 % duurder dan in Nederland. Alleen alcohol en sigaretten kosten bijna niets.Benzine valt ook wel mee.

5. Internet. Niet echt duur ( rond de 60 dollar ) maar niet vooruit te branden.

6. ik weet niet waar je gaat wonen maar let erop dat er een generator aanwezig is. De stroom valt een paar keer per week uit.Rottig voor je vrieskast en de airco op de slaapkamer.

meer vragen ? stel ze maar
groet
Ron