Op dit moment loop ik stage in Noorwegen bij Høve Støtt, een activiteitenbedrijf in Geilo. Eén van mijn taken is meer toeristen uit Nederland te trekken en daarom ben ik bezig met een marktonderzoek. Daarvoor heb ik een enquete gemaakt om te kijken wat Nederlanders van Noorwegen vinden, hoe ze vakantie vieren en wat hun eerste indruk van het bedrijf is.
Ik heb de enquête ingevuld, maar ik moet bekennen dat ik me afvraag of je wel de goede antwoorden krijgt op deze vragen… Mensen die Noorwegen reeds kennen, zullen het wellicht goed in kunnen vullen, maar iemand die Noorwegen NIET kent, zoals ik, die zal daar meer problemen mee hebben.
Ik vond bijv. de website waarnaar verwezen wordt niet duidelijk. Of nou ja, grafisch en qua indeling is hij wel overzichtelijk, maar ik had geen flauw idee naar wat voor bedrijf ik aan het kijken was (puur gericht op de eerste pagina). Dat is niet handig, want het nodigt niet uit om verder te kijken.
Verder had ik ook problemen met de vraag naar de prijzen van de activiteiten, want ik heb geen flauw idee hoeveel de NOK waard is en bij de vraag over de prijzen staat geen mogelijkheid als “weet ik niet”. Dat is jammer, want nu moet je daar iets invullen en is dat dus niet waar.
Misschien hebben anderen hier geen problemen mee en ligt het aan mij, maar dit is in ieder geval mijn mening. Succes met het onderzoek! Laat je ons hier weten wat eruit gekomen is?
Bedankt voor je reactie. Alle reacties zijn welkom, kan ik alleen maar van leren =)
Ik heb de enquete zo proberen te maken dat ook mensen die nog nooit in Noorwegen zijn geweest hem kunnen invullen zodat ik ook kan zien wat hun denken. Daarom heb ik dit als eerste vraag zodat ik de antwoorden kan vergelijken van mensen die al in een keer in Noorwegen zijn geweest en degenen die er nog nooit zijn geweest.
Over de prijzen, ik weet niet of bij jouw de website al in het Nederlands te zien was? Daar staan bij de prijzen ook de prijzen in euro’s achter al is het euro teken op 1 of andere manier weggevallen. Hier word nog aan gewerkt door de websitemaker.
Bedankt voor de succeswensen en ik zal een kort overzicht van de resultaten geven als ik klaar ben!
Ik zie als opmerking een paar keer staan dat men het jammer vind dat de website alleen in het Noors beschikbaar is. Sinds deze week is de site ook in het Engels, Duits en Nederlands beschikbaar maar er werd mij vandaag verteld dat het maximaal een week kan duren voordat iedereen de site ziet. Dit heeft met de wereldwijde server te maken waar je op computer op aangesloten is of zoiets dergelijks. Maar in ieder geval, volgend weekend moet iedereen de site in anderen talen kunnen zien =)