In september gaan mijn vriend en ik drie weken naar Maleisië. We zijn ons aan het oriënteren via reisgidsen en dit forum. Aangezien we beiden van koken houden zouden we graag een kookcursus doen in Maleisië. Vorig jaar hebben we dat in Thailand (Chiang Mai) ook gedaan en dit is ons goed bevallen. Toen zijn we eerst naar de markt gegaan om productkennis op te doen, en vervolgens hebben we verschillende gerechten gekookt en natuurlijk lekker opgegeten. We maken nog geregeld gerechten uit het kookboekje dat we toen meegekregen hebben.
Ik heb op dit forum al iets gevonden over cursussen in Melaka en in het resort Kampung Pasir Belanda, in het dorpje Banggol bij Kota Bharu, maar op basis van deze informatie kan ik nog niet echt veel zeggen. Wie wil zijn/haar ervaringen met me delen?
Tsja, als er niemand heeft gereageerd terwijl de post al zo’n 80 keer bekeken is moet ik er maar vanuit gaan dat er niemand ervaring heeft met een kookcursus in Maleisië, en dat ik het dus óf zelf moet gaan ervaren, óf accepteren dat het er niet in zit… Kan er namelijk echt erg weinig over vinden, ook niet in de LP. Gelukkig heb ik nog even om te zoeken, we gaan pas in september. Dus tot dan lees ik nog steeds graag reacties!
Nee, zo moeilijk is het niet. Ik probeer ook niet te klinken als “ik vraag iets en niemand wil me antwoord geven”, maar blijkbaar komt het wel zo over. Jammer.
Ik lees op het forum veel leuke persoonlijke ervaringen, en dat maakt (vind ik) het plannen van een reis levendiger dan wanneer je alleen gebruik maakt van ‘formele’ informatiebronnen. Vandaar dat ik zo nieuwsgierig ben naar ervaringen.
Mocht ik een kookcursus gaan doen in Maleisië zal ik daar ook zeker iets over posten op dit forum, zodat een ander er ook nog iets aan heeft.