Wij gaan in Juni naar Thailand en willen graag een aantal dagen op Koh Kood verblijven.
Zijn er mensen met ervaring op dit eiland ???
Wij gaan in Juni naar Thailand en willen graag een aantal dagen op Koh Kood verblijven.
Zijn er mensen met ervaring op dit eiland ???
Hoi Santaan,
Wij zijn afgelopen jaar naar Koh Kood geweest.
Het is er prachtig volop natuur, maar hou er rekening mee dat het enorm primitief is en je zal evt wat vermaak voor jezelf mee moeten nemen voor de avonden.
Wij hadden een arrangement van 5 dagen (romantic package) en dat was inclusief:
-per speedboot de transfer,
-3 maaltijden per dag incl drinken (geen alcohol),
-snorkeltrip naar 3 eilanden,
-trip naar de waterval,
-massage en een
-nachtelijke boottocht naar het vuurvliegjes gebied.
voor 8900 bath per persoon.
Het water is er prachtig helder en een eigen baai, er ideaal! (koh kood resort ; http://www.kohkoodresort.in.th)
De huisjes zagen er ook prachtig uit.
de mindere delen:
toen wij er zaten waren er geen verharde wegen.
geen verlichting bij de wegen dus ook.
Om 19:00 uur is het donker en vanaf dan gaat de verveling komen (althans bij ons)
Wij hadden namelijk geen tv, geen radio of iets in die richting en om 24:00 ging alle elektra uit (over het hele eiland)
Hier kwamen wij er dus achter dat het een goed idee is om zelf iets mee te nemen waar je jezelf mee kan vermaken.
Hou er ook rekening mee dat je wel eens een slangetje tegen kan komen, maar daar ontkom je natuurlijk niet aan in de mooie, vrijwel ongerepte natuur.
Als je dan ook voor de natuurlijk en zijn mooiheid komt, kan ik je zeker aanraden om dat zo snel mogelijk te doen, want de toeristen zullen ongetwijfeld ook dit gebied gaan overnemen.
nog 1 ding waar je rekening mee moet houden:
Het kan zomaar zijn dat je boottocht verschoven kan worden als er ook maar een iets te harde wind staat.
Wij hadden helaas geen rekening gehouden met de avonden dat het er enorm rustig zou zijn en niets kon doen dus zijn wij eerder weg gegaan.
Het voordeel wat wij hadden is dat de eigenaar van het koh kood resort ook nog 2 andere resorts had op koh chang en mochten we zonder moeite de reis daar vervolgen.
p.s. hou er ook rekening mee dat juni in het natte seizoen valt, ik weet niet of je eerder in thailand geweest bent, maar die buien kunnen behoorlijk hevig zijn.
Hoi Mikejuh,
Hartstikke bedankt voor je reactie op mijn vraag. Ik weet dat Juni in het regenseizoen valt, maar ik kan niet zolang wachten totdat die periode over is
Het vuurvliegjes eiland GEWELDIG !!! daar heb ik nog niets over gevonden!! Kan ik dit op internet terugvinden??
Alvast weer bedankt !
Ok dan is het goed, want het regen kan dagen lang aanhouden.
maar ik heb zelf eigenlijk alleen gelezen over de vuurvliegjes via de website.
en dit is wellicht ook wel handig om te weten :
“We can not guarantee that every couple will actually see bioluminescent plankton and fireflies as both are sensitive to weather and seasonal influences.”
Dus je hebt een kans dat door het regenseizoen er geen vuurvliegjes zijn.
Ik ben net terug van Koh Kood en Koh Mak. Schitterende eiland. Rust en natuur. Wat ik begrepen heb van het medewerkers van ons hotel aldaar, is, dat de maanden mei,juni en juli de regenmaanden zijn en de boottocht toch wel een aantsl uurtjes langer kan duren.