Koers: euro / USD dollar tegen GHS (cedi)

Daar blijkbaar somige mensen problemen hebben om de waarde van de valuta’s te vinden. Wil ik best deze eens weergeven hier en geregeld aanpassen. De bedragen die ik vemeld kunt ge zeker ter plaatse op de zwarte markt bekomen, in de officiele wisselkantoren ligt het wel iets lager.
1 euro = 2,10510 CDS
1 US Dollar = 1,48000 CDS
19/08/09 (18.00 u)
Op dit moment betaald men 2.00 CDS voor 1 euro (zwarte markt ter plaatse, bron : taxichauffeur in Tema)
Opmerkelijk is dat men op de zwarte markt een opmerkelijk lagere koers betaald voor kleine euro biljetten : € 5 - 10 - 20.

Beest

Je kan alle wisselkoersen eenvoudig vinden op volgende site Xe Currency Converter - Live Exchange Rates Today
Vergeet niet onder de kolom more currencies aan te klikken want de Ghanese Cedi staat niet bij de 85 toppers.
Het werke eenvoudig en snel

Klopt volledig, er zijn wel meer sides waar men de koers van valuta kan vinden, en dat de cedi iets moeilijker te vinden ben ik ook mee eens. Dat ik dit op dit forum geplaatst heb, is dat ik de reactie zie op iemand die ocharme 45 cedis over heeft en dan nog bijna het dubbele wil voor hebben dan ze waard zijn. En aan het bezoekers aantal te zien, zijn er toch wel redelijk wat mensen in geindtreseerd. Spijtig dat men zelf niet de koers kent, als men van zijn cedis af wil.

Beest

@beest,

Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat 50 euro het geliefdst is. Ik ga altijd met euro’s naar de zwarte markt. Overigens had mijn vriendin deze week moeite om 2,10 te krijgen. Men wilde dus 1,9 geven. Dat feest ging dus niet door!

:dag:Beste allemaal,

Normaal paste ik de koersen hier dagelijks één to tweemaal aan. Dat zal in de toekomst niet meer kunnen, daar de werking van wereldwijzer een aanpassing gedaan heeft, die inhoud : dat men geen wijzigingen in een bericht meer kan aanbrengen langer dan een uur na plaatsing.
Dit werd mij ook maar net meegedeeld.

Groetjes,
Beest

Ik zal proberen vanaf volgende week een evalutie te geven van de koersen maar dan dit over het verloop van een ganse week. En dan daar ook een nieuw topic over starten, dus die geintreseert zijn een weekje geduld.

vgl
Beest

Je kan voor de actuele koers natuurlijk ook op sites als GWK of XE Exchange kijken…

Awaaze

Beste Awaaze,

Dat weet ik, hebben ze enkele reacties hiervoor ok geschreven. Maar als u kijkt naar het bezoekersaantal op zo een korte tijd, lijkt het voor mensen toch makkelijker te zijn , hier eventjes op te klikken , als ze dan toch op het forum zijn. Voor mij is het geen moeite want ik volg de koers van de ced bijna de ganse dag. Alleen spijtif dat ik deze niet meer kan aanpassen. Ze zullen wel een reden gehad hebben om dit te veranderen, dat ge geen wijzigingen meer kunt aanbrengen in uw topic, al hoewwel ik die toch niet goed begrijp. Men gaf zelfs de raad , bv als u een huis te koop had staan, dit te wijzigen in verkocht, of zoiats, omdat men zijn bereicht niet kan wissen. Hoe men dit nu moet gaan doen ? Maar ja, ik zal er niet wakker van liggen.
Groetjes, Beest

Beste Beest,

Het was ook in het algemeen bedoelt. Niet aangevallen voelen hoor. Wij hebben namelijk hetzelfde doel, nl. het voort helpen van mensen :wink:

Groet Awaaze

Beste Awaaze,

Weet ik wel, voel me totaal ook niet aangevallen. Ik vind het zelfs tof een Nederlandse tegenhanger te hebben.
Iets anders : het is denk ik voor ons Belgen niet goed te begrijpen welke frustraties julie daar in Nederland hebben. De meeste Belgen zijn van het idee dat in Nederland alles mag en kan en bij ons niet. Maar, wij zullen de wereld ook niet veranderen.
Groetjes, Beest