hoi
in september ga ik naar marokko voor 22 dgn en heb er heel veel zin in! ben nu langzaam aan het kijken naar kleding welke ik kan meenemen. Is het ok als ik een kuitbroek aan doe, zo eentje die net over de knie valt? en tshirt/truitjes met korte mouwen zijn die ook goed of wordt er toch wel van je verwacht dat je 3 kwartmouw/ lange mouwen draagt?
blond haar of misschien toch maar verven naar licht bruin? ( switch zowiezo wel vaker van haar kleur dus echt drastisch is die optie niet voor mij).
groetjes lotte
Hoi Lotte, dan heb jij leuke vooruitzichten!
Van toeristen wordt aanvaard dat je gewoon onze “normale” kleding draagt. Enkel bij het bezoek aan moskeeën of zo kan je best lange mouwen aandoen, maar daarbuiten heb je geen probleem.
Of je nu zwart, blond of rood haar hebt, een Europese blijft een Europese en blijft aantrekkelijk
Maar je hoeft daar echt niet erg mee in te zitten…
Zorg toch maar al voor een trui voor 's avonds want het kan al afkoelen en het wordt ginder sneller donker.
Welke regio ga je?
thanks
ik ga de rondreis met koning aap maken:
1.Vertrek Amsterdam - aankomst Rabat2.Rabat3.Rabat - Chefchaouen4.Chefchaouen5.Chefchaouen - Fès6.Fès7.Fès / excursie Mèknes, Volubilis en Moulay Idriss8.Fès - Midelt9.Midelt10.Midelt - Rissani11.Rissani - Erg Chebbi-woestijn12.Rissani - Todrakloof13.Todrakloof14.Todrakloof - Aït Ben-haddou15.Ait Ben-haddou - Taroudannt16.Taroudannt17.Taroudannt- Essaouira18.Essaouira19.Essaouira - Marrakesh20.Marrakesh21.Marrakesh22.Vertrek Marrakesh - aankomst Amsterdam
Ja heb er echt heel heeel heeeel erg veel zin in. mag van mij nu wel bijna 18 sept zijn!
Ik zal eens kijken wat ik allemaal in mijn kast heb liggen qua kleding die dus gewoon mee kunnen.
Weet jij ook hoe het met wassen daar zit. zijn daar veel openbare kleding was gelegenheden of mensen die voor geld je was wassen (zoals in ZO Azie)?
zijn er misschien nog leuke kleinigheidjes die marokkanen leuk vinden om te krijgen van touristen?
groetjes lotte
groetjes lotte
Hoi Lotte,
het is inderdaad wel een mooie rondreis, je zal de mooiste stukken van het land ontdekken, naar mijn bescheiden mening althans.
Wat wassen betreft: er zijn daar wel wassalons te vinden waar ze voor weinig geld je kleren wassen. Je geeft dus een zak was en zij stoppen het in de machine en een paar uur later kan je het ophalen. Wel opletten met donkere kleuren: ze gebruiken daar enkel Tide of Dash of zo, dus niks speciaals voor donkere kleuren.
Marokkaanse vrouwen zullen altijd wel Europese make-up of parfum (of een deo-spray) of zo appreciëren. En over het algemeen wordt een beetje geld het meest geapprecieerd maar dat zal wel universeel zijn! Als je bvb. uitgenodigd wordt op bezoek, kan je best koekjes of een taart of iets van eten meebrengen, zoals zo’n staaf suiker. Hoewel dat natuurlijk voor hen niet exotisch is…
Kinderen vinden ook een pen of zo leuk hoor, of je gaat bvb. met ze mee naar een snoepkraam en je koopt voor hen snoep of chips, dat kost ginder niks. Beter dan geld geven… want met hun smekende oogjes kunnen ze soms wel heel erg triest kijken, maar dan moedig je het bedelen aan, en da’s eigenlijk een belediging voor de ouders.
Veel plezier ginder!
Valerie