Kitchener - Ontario

Hallo allemaal,

Volgend jaar gaan wij naar familie in Kitchener-Ontario
Wij zullen een week naar Algonquin park gaan en wat dingen in Ottawa bezichtigen, een weekje bezoekjes afleggen aan familie en nu willen we ook een week een auto huren, om vanuit Kitchener wat dingen te gaan bekijken.
Heeft iemand tips ?

Hoe lang ga je? 14 dagen? In Algonquin ben ik zelf niet geweest, wel in zowel Ottawa als Toronto. Ottawa oogt Europeser en doet een beetje aan Londen denken. Toronto oogt echt Amerikaans, bijvoorbeeld: er rijden daar ook grote trucks door het centrum.

Ik denk dat als je 7 dagen hebt voor een toeristische trip je je moet beperken tot Ottawa en de omgeving Gananoque - Rockport - Prescott. Daar kan je een 1000-river cruise maken, erg leuk om te doen (zeker vanaf Rockport).

Vorig jaar ben ik 12 dagen in Ontario geweest (inclusief dagtrip naar de VS), eigenlijk veel te kort, maar gelukkig gaan we waarschijnlijk dit jaar zo’n 18 dagen maar dan naar West-Canada.

Bedankt voor je reaktie Stormbreaker! Toronto ben ik al 5 keer geweest, dat wilde ik nu maar eens een keer overslaan :slight_smile:
Zoek echt iets wat we met de auto vanaf Kitchener zelf kunnen doen.
Ondertussen al iets bekeken, nl. naar Kingston en 1000 Islands.
Meer tips zijn altijd welkom!

Prescott is ook erg leuk, dat hebben wij gedaan in plaats van Kingston. In Prescott hebben ze ook een oorlogsmuseum over de Amerikaans-Canadese oorlog. Er worden echte schietdemonstraties gegeven met een geweer, leuk voor de kinderen! Je kan de town Ogdenburg (VS) aan de overkant zien liggen.