Khao Sok

Beste reizigers,

Is het natuurpark Kao sok te doen in September?.dit ivm het regenseizoen.
We zijn dus op doorreis en zouden eventueel een bezoek brengen aan deze.
We hebben dus een paar foto s gezien op deze site en zouden eventueel onze
reisplannen aanpassen .

De vraag is, is 1 dag genoeg of hebben we twee dagen nodig en is het seizoen
ok?.reizen we niet beter door naar Phuket,

Bedankt

herwin

Ja, herwin,

Het is te doen, ik was er in januari, dat is officieel droge tijd, maar ik had van de drie dagen twee dagen regen.
Trek er minstens twee dagen voor uit. Je moet sowieso naar het meer, dat kost je een dag.

Velen hier zeggen ook dat je de overnight-lake-tour moet doen, ik denk dat ze gelijk hebben, maar vanwege de stromende regen sloeg ik die over.

Verder moet je iets doen met de Sokrivier. Dat kan tuben zijn, maar je kunt ook bij Art’s Nature and River Lodge gewoon van het touw in de rivier springen. Kost niks.

Hans.

1 like

Owww, en ik vergeet nog !!

Goede schoenen mee, ik had geluk dat ik goede gympen aanhad in het park.Smeer ze in met DEET tegen de bloedzuigers. Ik had er maar een, maar normaal gesproken is het in jullie tijd (sept) kleddernat, dus dan zijn er meer.

Kijk ook nog even na dat je niet in de verkeerde grot terechtkomt.
Ik geloof dat men die grot nu overslaat, maar enkele jaren geleden vielen er in de moessontijd een paar doden in die grot (Google ff) , omdat het water enorm snel kan stijgen. Het is een grot waarin je kunt varen of zwemmen, dus pas daarmee op.

Hans.

Bedankt

Herwin

Of koop speciale anti-bloedzuigersokken. Worden vaak gebruikt tijdens trekkings en wandelingen door het regenwoud. Kosten nog geen 100 Baht per paar.