8 december vertrekken we (mijn vriend en ik) naar Thailand, waar wij ongeveer een maand zullen gaan rondtrekken. Dit betekent dat we Kerst en Oud & Nieuw in Thailand zullen vieren.
We vroegen ons af of het tijdens deze dagen nodig is accommodaties vantevoren te reserveren / boeken.
We hebben veel berichten gevonden over dat dit noodzakelijk / aan te raden is in het zuiden van Thailand, maar wij zullen in het (noord-)oosten van Thailand zitten. Tijdens Kerst en Oud & Nieuw zijn we waarschijnlijk in of in de buurt van Khon Kaen / Ubon Thani / Sakhon Nakhon of zelfs al in Ubon Ratchathani (deze laatste plaats met Oud & Nieuw).
Kan iemand ons vertellen of het in deze plaatsen / regio / oost-Thailand noodzakelijk is vantevoren accomodaties te boeken / reserveren?
En weet iemand misschien een specifieke plaats of accommodatie (in de betreffende regio) waar het geweldig is om Kerst en Oud & Nieuw te vieren?
Het beste is gewoon rondtrekken, boeken op voorhand van een hotel is echt niet noodzakelijk. Waar je best oud op nieuw viert hangt er een beetje vanaf wat je wilt, noordoosten is steeds een aanrader, in het zuiden is het wat drukker, in Bangkok is het dan weer rustiger. Op deze dagen zeker wat voorzichtig zijn daar de lokale bevolking nogal wat uitbundig kunnen zijn. Toch al bij al zullen jullie zeker een prachtige vakantie hebben. Groetjes Eddy
Ik was in 2005 met kerst op Phuket en met oud& nieuw of Ko Samui en het was niet echt een probleem om een slaapplek te vinden. Op Ko Samui was het net even wat langer maar ook niet extreem lang zoeken.
Weet het dus niet voor de regio waar jullie heengaan maar denk dat t ook wel meevalt.
Volgens mij wordt Kerst helemaal niet gevierd in Noord-oost Thailand. Dat is echt iets wat de Thaien van buitenlanders hebben overgenomen, en in Noord-oost Thailand is het nog niet erg toeristisch. Als je echt naar de kerstsfeer op zoek wil, zou ik rond die periode naar een meer toeristische plaats gaan. Misschien afgezaagd, maar volgens mij is Bangkok toch wel de place to be rond de kerst…:s
En je hoeft rond die periode eigenlijk nergens in Thailand te reserveren, misschien wel aan te raden in bijvoorbeeld phuket, maar helemaal niet in het noord-oosten. Als er ergens iets volgeboekt zit, helpen ze je gelijk om wat in de buurt te vinden, daar hoef je je geen zorgen om te maken!
Kerst vieren in Thailand kent men niet echt en oud en nieuw is ook niet zo uitbundig
Het thai nieuwjaar is in april (songkran)dat is wel een groot feest
slaap plaats vinden in thailand hoeft geen probleem te zijn ook in december niet
verder toch een fijne december maand in Thailand
Groetjes Fransjes
Kerst zal je misschien iets van merken in de vorm van een
Merry Christmas slinger die misschien in een hotel of restaurant
hangt, bijv. wanneer deze door een Europeaan of Amerikaan wordt
gerund. Meer niet.
Van uitbundigheid met nieuwjaar zul je ook weinig merken,
misschien wat vuurwerk in een grote stad.
Uitbundigheid moet je zoeken in BKK, Phuket, of Chiang Mai,
waar dus veel westerlingen zijn. Geweldig is het in Noordoost-
Thailand nergens met kerst of nieuwjaar.
Jullie keuze voor deze plaatsen vind ik zelf top, als je in contact
wil komen met de Thai is het super. Je hoeft nergens van tevoren
te boeken. Nong Khai en Pak Chom zijn de enige plaatsen
in die regio waar ik geweest ben, Nong Khai zou ik niet overslaan,
Sala Kaew Ku is echt een aanrader.
Probeer evt. ook een dopje Lao khao, dit is thuisgebrouwen rijstwhisky met 60-70 % alc., lekker als je ervan houdt. Iedereen rond Nong Khai heeft het. Tevens kun je het leven op en rond de Mekong aanschouwen,
zeer relaxed.