Kemer/kiris

kan er mij iemand iets over het het hotel wow world palace vertellen.
Wie is er al geweest en wat waren jullie bevindingen. Zouden jullie het iemand anders aanraden.

Groetjes

Dag

Ýk heb het nagekeken op Kemer pagina en een paar zoekmachines antwoord is. Nog geen reacties op dit hotel gekregen.
Zoek zelf eens op kemer.pagina.nl
groetjes
Franka

wat ik alleen maar kan zeggen is alle hotels wat met WOW begint is TOP!!! zelf ervaring met WOW TOPkapi Palace. Je moet het zien dat de eigenaar van de WOW keten niet weet wat ie met zijn geld moet doen. Hij heeft zelfs de Topkapi na gebouwd in belek dus. Het echte Topkapi staat in Istanbul. Heb zelf voor de grootste turkse touroperator gewerkt, dus heb heel veel hotels gezien. 3 jaar geleden zei mijn baas dat de eigenaar van WOW het witte huis in washington na wilde bouwen in turkije.

veel plezier in WOW World Palace, and life like a Sultan!!!

Gaat het om WOW Kiris Kemer? Dan heb ik maar één reactie :frowning:
Van andere gasten in het hotel die al meer WOW resorts en of hotels hadden bezocht hoorden we dat deze hotels zeer goed en zelfs uitmuntend waren. Gezien hun eerdere ervaringen waren zij misschien nog wel meer teleurgesteld dan wij.

Onze ervaringen.
Zowel zakelijk als privé heb ik heel wat hotels bezocht. Zowel hotels in de categorie ‘0’-sterren als in de categorie 5 sterren en alles wat er tussen zit. Dit hotel was het slechtste 5* hotel waar ik ooit heb gebivakkeerd.
Kanttekening één: Wij hoorden dat dit hotel pas afgelopen voorjaar (2004) onder de World Of Wonders vlag gekomen. Het wonder had afgelopen september nog niet plaatsgevonden!
Dit hotel kent géén !!! kinderaccommodatie. Dat wil zeggen dat kinderen tot pakweg een jaar of 8/9 niet alleen gelaten kunnen worden. Ook kinderen met een zwemdiploma scherp in de gaten blijven houden. Ze komen het water wel in maar eruit???
Géén kinderbadje om je kind peuter/kleuter zonder of onder ‘beperkt toezicht te laten spelen. Je kind kan het badje wel inkomen maar er absoluut niet alleen er uit komen. Ook het tegelwerk in het ‘badje’ is spekglad. Om eerlijk te zijn twijfel ik er sterk aan of het wel een “kinderbad’-je’ ”is, hiervoor is het badje veel te diep. Geschat op een cm of 40/50 en dat is m.i. te diep voor peuters/kleuters.
Verder is het tegelwerk rond het zwembad en ‘kinderbad’ spekglad! Wij hebben diverse kinderen onderuit HOREN gaan. (De hoofdjes die ‘tegen dek klapten’).
Overigens heeft dit hotel geen zandstrand maar een kiezel ´pebble beach´. Met de kleintjes naar zee gaan is dus geen oplossing.
Overigens is er wel een overdekt ‘binnenbad’. Hier ben ik niet in geweest en heb daar dus ook geen oordeel over!

Restaurants
Voor een 5 sterren restaurant is het eten zeer ‘matig´, maar niet slecht. De keuze is zeer beperkt. Er is sprake van een internationaal buffet. Maar niet meer dan dat, ‘er is sprake van’! Er zijn ook andere restaurants. Helaas hadden we met deze restaurants geen al te beste ervaringen. Een voorbeeldje hiervan: In het Italiaans restaurant (overdag hamburgerrestaurant) was de mayo na 2 dagen op…. De rest van de vakantie waren er volop hamburgers maar geen mayo!! Dagelijks vroegen we ernaar maar het antwoord bleef hetzelfde. Mayonaise is op en komt niet (meer?)!!
Personeel abominabel! Vrouwen (ook dames op leeftijd) zijn ‘hé, lekker stuk’. Wanneer er heren/mannen aan de bar staan kom je als vrouw op de laatste plaats. Sta jij op je beurt te wachten en komt er een landgenoot van de barman aan de bar nou dan kun jij wachten tot het gesprek is afgelopen of dat de barman in de gaten krijgt dat je niet bent weggegaan.
In het buffetrestaurant buiten werd zeer slecht bediend. Nu is het zelfbediening maar de drank moet door de obers worden gebracht (zou gebracht moeten worden). Wanneer je halverwege de maaltijd bent en dan na herhaalde pogingen een ober aan je tafel te krijgen de drank (glaasje water en een glaasje wijn) maar zelf wilt gaan halen, dan wordt je weggestuurd met de mededeling …. Sorry ik kan u niets meegeven maar mijn collega komt er zo aan……. moet nog steeds komen.
De tafels in het ontbijtrestaurant werden nauwelijks of niet schoon gemaakt. Het was in het buiten restaurant iedere ochtend dan ook zoeken naar een ‘schone’ tafel. Personeel liep er meer dan voldoende rond, In dienst zouden we zeggen dat ze wandelkaarten hadden. Dat wil zeggen we zagen het personeel volop rondlopen met een dienblad in de handen, maar bedienen……………. , laat staan dat het personeel tijd wist te vinden voor het schoon maken van de tafels. Schoonmaken had sowieso een zeer lage prioriteit bij het personeel! Waar het personeel dan druk mee was?? Geen idee. In het buffetrestaurant binnen was het iets beter maar ook niet om over naar huis te schrijven.

Glaasje wijn in de bar aan zee?? Helaas pindakaas. Pas na 20:30 uur schenken ze hier wijn. Wil je toch wijn? Loop dan ca 100 meter naar het zwembad en haal daar aan de bar een grote kartonnenbeker wijn en ga terug naar de bar. Vraag daar om een glas en je kunt genieten van de rust, het uitzicht een boek noem maar op. Door het ruisen van de zee wordt het lawaai dat diskjockeys gedurende de dag aan het zwembad weten te produceren onderdrukt. Heeeeerlijk gewoon! Wil je een glaasje fris, geen punt. Wil je een glaasje bier, ook geen punt dat is te zeggen ………………… het bier is er in overvloed, maar ja dan moet de tap wel werken.
Nu weet ik dat het salaris van de bediening in hotel- en restaurants matig tot slecht is en dat de echte verdienste uit de tips moeten komen.
Normaliter ben ik op vakanties als deze dan ook behoorlijk wat geld kwijt aan fooien. Deze vakantie was wat dat aan gaat een koopje. Ik was aan fooi minder dan 40 Euro kwijt. Graag had ik het dubbele of drievoudige uitgegeven.

De kamers zijn er eveneens matig tot slecht! Ook hier moet ik een kanttekening maken. Wij hebben met gasten gesproken die uitermate tevreden waren met hun kamer. Toen deze gasten hun kamer beschreven had ik onmiddellijk willen ruilen. In een tweepersoonskamer twee stoelen of zelfs twee stoelen met een tweepersoonszitbank Dat was voor ons een ongekende luxe!! De kamers in het hoofdgebouw waren dan ook matig tot slecht. Wij hadden een tweepersoonskamer met, zoals je kunt raden, met één stoel. Dan kun je om een tweede stoel vragen zul je zeggen. Ja, dat hebben we gedaan. Na 3 dagen vragen zijn we maar gestopt met vragen. Ga dan klagen bij de hostess van het reisbureau zul je zeggen. Ook dat hebben we gedaan. Daar kregen we een les van te horen dat 5 sterren hotels in Turkeye nu eenmaal niet vergeleken mogen worden met 5 sterren hotels in Nederland of elders in Europa…. Gel.l. In Turkije zijn fantastische 5 sterren hotels! Misschien niet te vergelijken met 5 sterren in Nederland. Maar dan om dat ze beter zijn. Het zou dus zomaar kunnen dat we qua kamer gewoon domme pech hebben gehad.

Een positieve uitzondering. De klanten- en servicebalie (tegenover de ontvangstbalie). De dames die hier werken (werkten?) waren werkelijk goed en op hun job berekend. Hier stond service hoog in het vaandel. Navraag leerde dat deze mensen van een van de andere WOW hotels afkomstig waren. Dat geeft op zijn minst hoop voor de toekomst.

poeh :huh: wat een reactie…

tja, ik ben er niet geweest, maar ben erg tevreden over WoW , ben in Kremlin en Topkapi geweest :slight_smile:

hey hallo,

ik weet niks over wow world palace.
Alleen dat hij is overgenomen door de wowketen.
Zelf heb ik goede ervargingen met wow topkapi en wow bodrum resort.
Dat waren echt super vakanties.

groetjes jac