Beste,
Heeft er iemand info over de katharenwandelroute, vertrekkende vanuit carcassone.
Tijd om ongeveer 10 dagen te stappen.
Welke route is de moeite en welke kaarten moet ik gebruiken,
alvast bedankt,
ann
Beste,
Heeft er iemand info over de katharenwandelroute, vertrekkende vanuit carcassone.
Tijd om ongeveer 10 dagen te stappen.
Welke route is de moeite en welke kaarten moet ik gebruiken,
alvast bedankt,
ann
Hallo Ann, met onderstaande links kun je even aan de slag en vind je denk ik alle informatie die je vraagt en nodig hebt. Veel Plezier met de voorbereidingen en de wandeling, zien daar uiteraard wel graag een verslagje van terug hier op 't forum
http://www.wandelwereld.be/jvanmeir/jan.nsf/routes/GR107.html
Hallo Ann,
Kijk maar eens bij www.katharen.be of op onze site, www.chateaudecamurac.com voor arrangementen. Er zijn verschillende routes en mogelijkheden. Neem ook gerust even contact met ons op.
Veel succes!
Met vriendelijke groeten,
Rodrique Clijsen,
Chateau de Camurac,
Camurac
Bedankt voor alle info.
heeft iemand van jullie in juli deze tocht gemaakt en zo ja, hoe moet ik me de nachttemperaturen voorstellen. Ik wil met de tent gaan maar ben aan het twijfelen tussen zomer of winterslaapzak,
groet,
Ann
Ja Ann dat is verschillend… ligt ook een beetje aan de persoon, 'k heb al gehad dat ik in het hoog gebergte in mei / juni te veel aan m’n winterslaapzak had en ook dat ik in juli / augustus 't koud had in m’n zomer slaapzak, maar met 'n laagje extra aan doen / houden vang je dat wel weer op.
En waar je altijd rekening mee moet houden in een uur tijd kan het zomaar omslaan van 25 grd naar sneeuw en hagel om maar wat te noemen!
Maar laat dat je niet weerhouden! Informeer plaatselijk naar 't weer en handel daar naar, herzie desnoods je plannen…
Groet Willem :dag:
Beste Ann,
Helemaal eens met Willem. We wonen in de Pyreneeën en maken het vaak mee dat het weer snel verandert. Een goede website om het weer te volgen is www.meteociel.fr . Deze geeft het vaak het beste aan. Maar verder dan 3 dagen vooruit wordt het onbetrouwbaar, net als bij de andere weersites overigens.
Veel plezier, het is geweldig om de katharenroute te lopen!
Groetjes,
Rodrique Clijsen,
Chateau de Camurac.
Ooit zelf deze route gewandeld.
Ik had een zomerslaapzak en heb nooit koud gehad.
Is erg persoonlijk inderdaad.
Ik kan je verder niet heel veel informatie geven.
Buiten dat het een geweldige route is en de mensen in die omgeving erg vriendelijk en behulpzaam zijn.
Veel plezier gewenst!