Hoi,
Ik heb plannen om in september 3 weken te gaan kanoen ergens in Oost-Canada. Maar weet niet waar. Hou van natuur, wildlife en rust.
Wie heeft er goede tips???
Groet Erik
Hoi,
Ik heb plannen om in september 3 weken te gaan kanoen ergens in Oost-Canada. Maar weet niet waar. Hou van natuur, wildlife en rust.
Wie heeft er goede tips???
Groet Erik
Hallo Erik,
Wat voor trip zat je aan te denken? Naar mooie meren en rivieren rijden en daar dagtrips met kano/kayak doen, of je ergens laten droppen en dan 3 weken survivallen, terwijl je terug naar de bewoonde wereld roeit?
Volgens mij heb je een goede kans van slagen, want er is een hoop water in Canada. ![]()
Hallo Jurjen,
Ergens laten droppenof naar toe reizen en dan 3 weken met de kano erop uit.
Groet Erik
Ik ben absoluut geen expert op dit gebied, dat voorop gesteld. Ik zou echter de St. Laurence rivier mijden, die schijnt behoorlijk gevaarlijk te zijn op een paar plekken.
Ik weet toevallig dat er in de Saguenay-fjord veel wordt gekayakt, maar die is betrekkelijk kort.
Ik kwam een paar websites tegen, waar je waarschijnlijk wat meer info kan vinden:
Canada Wildernis -Canoeing in Eastern Canada
Bonjour Québec - Water fun
Canadian Canoe Routes forum
Volgens mij zal hier wel wat tussen zitten.
Succes met de voorbereidingen en laat ons weten hoe het was. ![]()
In BC en zuid-oost Alaska ken ik wel enkele prachtige kanoroutes.
Je zal er ook kunnen vissen voor je eten, september is de zalmmaand bij uitstek. (veel beren en bald eagles aanwezig)
Ik zou echt voor west canada of zuid-oost alaska kiezen als ik u was. (tenzij dat niet mogelijk is)
In zuid oost alaska kan je gebruik maken van diverse forest service cabins of bear-bunkers.