Ik wil graag werken op de Domenicaanse Republiek, en het liefst in Puerto Plata.
Ik weet alleen niet waar ik moet beginnen of hoe ik dat aan moet pakken.
Of bij welke site`s ik moet gaan kijken.
Lijkt mij wel een leuke nieuwe uitdaging.
Hoop dat iemand mij wat meer kan vertellen hier over.
Alvast bedankt!
Het is al eent tijdje geleden dat je dit berichtje achter hebt gelaten. Maar ik zit met het zelfde probleem wil ook daar gaan werken. Maar het is vrij moeilijk zoeken. Heb jij al wat gevonden?
Groetjes Alcione
Hallo beiden, inderdaad de berichtjes zijn al weer wat verouderd… maar als jullie nog ge- interesseerd zijn in informatie, wil ik die best geven. Wij wonen hier, in Sosúa dan, en misschien kunnen wij ergens mee helpen. Je mag ook contact opnemen op mijn yahoo mail; [EMAIL=“dekker_irene@yahoo.co.uk”]dekker_irene@yahoo.co.uk
groetjes
Het is ruim een jaar geleden dat deze berichten zijn geplaatst, maar ik zoek ook werk in de omgeving van Sosua. Dus wie er nog goed advies heeft… ik hoor het heel graag!
Groetjes Merijn.
Ik wou eventjes wat vraagjes stellen. Ten eerste woon je nog steeds in Sosua? Ik ben op vakantie geweest in Sosua en heb toffe mensen leren kennen. Ben altijd iemand geweest die graag reist. Ik woon in Belgie, zelf ben ik geen belgische, ben van spaans-italiaanse afkomst, t’is mss daarom dat ik graag in een land ben waar het zonnetje altijd schijnt…
Ik zou graag willen weten of het gemakkelijk is om daar werk te vinden. Als receptioniste of eender wat. Ik spreek vloeiend 4 talen. Zou je me kunnen zeggen wat de prijs is van een huurstudioke of klein appartementje in Puerto Plato. Of hoe zit het met werken in een schooltje. Ik heb aan de hoge school orthopedagogie gestudeerd, het sociaal werken ligt me wel.
Sorry voor de vraagjes, het zou fijn zijn als ik gewoon wat informatie zou krijgen.
Alvast Bedankt!
Caralinda
Dominicaans Republiek is inderdaad een mooie plaats om op ‘‘vakantie’’ te
gaan. Ik ga eind november voor de 5 keer terug omdat ik het altijd zo naar mijn zin heb daar. Wij gaan meestal naar Cabarete (heb je deze badplaats bezocht? is 15 van sosua vandaan!) Prachtig dorpje.
De eerste keer dat ik hier heen ging en terug kwam wist ik het ook ik wilde in het dominicaanse werken en dan het liefst in Cabarete en in de entertainment! (Ik studeerde internationale entertainment in de recreatie)
Ik had natuurlijk ook mijn contacten daar op gedaan, maar tervergeefs mijn contacten is het mijn niet gelukt!
Ik heb met Nederlanders gesproken daar die hun eigen bedrijf hebben (holiday school in sosua. Om de taal te leren word beheerd door Nederlanders) Maar die wilden me graag helpen maar dat lukte ook niet echt. Na 3 maanden zoeken emailen, telefoneren enz… Heb ik de hoop op gegeven.
Als je daar wil werken, kun je het beste op de plaats zelf gaan proberen, want emailen werkt niet. En dan word het nog moeilijk want ze nemen meestal eerst de lokale bevolking aan. November/december zijn in het Dominicaans Republiek de solicitatie maanden.
Ik heb bij het Kasteeltje gesoliciteerd in cabarete en daar ben ik toen aangenomen om te komen werken als receptioniste. Ik heb het toen niet gedaan. Schrikte in 1 keer af!
Ik vind het toch leuker (persoonlijk) om daar 1 of 2x per jaar op vakantie tegaan dan daar te werken. Het leven is een stuk harder en je krijgt er niet na betaald hoe wij hier in Europa betaald krijgen. Daar moet je wel rekening mee houden.
Maar Probeer het maar eens bij het Kasteeltje www.hetkasteeltje.net.
Misschien hebben ze daar wel wat voor je. Nederlandse eigenaar!!
Het kasteeltje was wel een goede zaak,
de eigenaar is beroofd door 2 haiitianen die daar werkte,zij waren daar de nacht bewakers.
Zijn vrouw is verkracht,
daarna is de eigenaar vermoord,
vermoedelijk weet ik wel werk,
grt ton
WAT VOOR WERK WIL JE >> Nou ik denk dat ik niks te willen heb, ik neem ieder baantje aan
WAT WIL JE VERDIENEN >> Ik denk dak hierover ook weinig in te brengen heb
WAT VOOR ERVARING HEB JE >> Alle vormen van toerisme, jaren lang
WAT VOOT TALEN SPREEK JE >> Nederlands Engels Duits Frans, en Spaans binnen 2 maanden
Ik ben nu al 1 jaar in de dominicaanse, sosua, en voor werk te vinden is het heel moeilijk, ik ben loodgieter van beroep en oefen mijn kennis hier uit maar er is weinig werk, zelfs met een dominicaans uurtarief kom ik niet aan de bak, daarom hou ik mij bezig met schilderwerken, hondentraining, en hou toezicht op appartementen van vrienden die te huur staan en daar verdien ik een commissie op indien het verhuurd is, momenteel is sosua en cabarete een spookstad, heel wijnig toeristen. Zo indien er iemand mij werken kan laten uitvoeren, geef maar door, belgische kwaliteit aan dominicaanse prijs.
Wat betreft klein kasteeltje in cabarete, is de schuld van de eigenaar deze was een oneerlijk mens, hij betaalde zijn personeel niet, is ontbannen uit bijna alle restaurants van cabarete omdat hij de rekening niet betaalde en hield het dominicaanse volk voor vuil en behandelde deze slecht, ik vind het zeer spijtig wat er met zijn vrouw is gebeurd.