Kamperen in South Australie

Mijn vriend en ik vertrekken op 15 november voor 6 weken Australië met de campervan. Heb er ongelooflijk veel zin in!!!

Nu heb ik wel nog wat vragen omtrent campings in Australië? Moet je hier steeds op voorhand reserveren? Of is dat niet nodig?
Voor de drukkere steden weet ik wel dat je best een unit boekt, maar bijvoorbeeld aan Adelaide, Grampians national park, great ocean drive enz…, hoe zit het daar qua accomodatiemogelijkheden, en dan campings in het bijzonder?

Het blijft natuurlijk een vrije rondreis en we willen zo weinig mogelijk reservaties vooraf maken, je weet nooit wat je op je weg tegenkomt he…

Heeft iemand hier ervaring mee?

Alle tips zijn welkom!

Ik verplaatst dit topic om meer reacties te krijgen in onze reiscafé .

Reserveren hoeft vrijwel nergens. Je kunt bijna overal wel terecht. In de Australische vakanties kan het wel zijn dat je niet altijd een plaats hebt met electriciteit voor je camper.
Je kunt vrijwel overal terecht met je camper. Wil je in een stad wilt verblijven, zul je niet veel campings tegenkomen. Je kunt soms makkelijker buiten een stad verblijven (= goedkoper en rustiger) en dan bijvoorbeeld voor een dag of twee met de trein de stad in.

Zoaks Francine als schreef zal het in de vakantie wel wat moeilijker worden. Zeker ook omdat je met kerst ook nog zit. (15 nov + 6 wkn) zie volgende site.
http://www.takeabreak.com.au/holidaydates.htm
Wij hebben afgelopen januari in VIC en NSW gecampeerd met een camper en geen problemen gehad. Alleen niet in de avond aankomen want dan kan het wel wat lastig zijn. Ook de grote van de camper kan misschien nog meespelen v.w.b de plek.
Wij hebben in ieder geval geen enkele keer gereserveerd.
Wij hebben mbt Great Ocean Road (GOR) in Anglesea en Peterborough gestaan. Geen probleem. Mbt Grampians hebben wij in Halls Gap op de BIG4 camping gestaan. Aan te bevelen. Aan het eind van de middag komen daar de kangaroo’s richting camping.
O.a BIG4 campings zijn in 't algemeen aan te bevelen.
Succes met de verder voorbereiding

1 like

Wij hebben vorig jaar de route Darwin - Melbourne met een campervan gedaan en ook vaker met met een auto en in cabins gezeten op campings. Reserveren is zeker niet nodig! Als je ergens aankomt ga je even langs de Visitors Information Center (VIC) en het aanbod aan campings is enorm, er is altijd wel ergens een plekje te vinden, ook in het hoogseizoen. In het hoogseizoen is naar de VIC gaan helemaal handig, want daar bellen ze graag een camping voor je of er nog plek is en wat het kost.
In Adelaide is een prima stadscamping vanwaar je kunt lopen naar het centrum: Adelaide Caravan Park.
Big4 was niet onze favoriet. Een grote keten die duur is en vaak druk (veel kinderen), maar wel veel faciliteiten zoals een zwembad.

Heel veel plezier, het wordt fantastisch met de Aussies!

“Alleen niet in de avond aankomen” Goed advies ook al omdat je nooit en te nimmer tussen dusk and dawn buiten de steden moet gaan rijden.