Kamers met ontbijt in centraal Lima

Casa Ana, strategisch gelegen in centraal Lima. Kamers met ontbijt bij Peruaans - Nederlandse familie. Billijk geprijsd, schoon, behulpzaam. Halen op van de luchthaven op elk tijdstip van dag of nacht. Kijk eens naar http://people.zeelandnet.nl/vaneijs/

Beste HendrikHerman,

Ik wil geen oordeel geven over de kwaliteit van Casa Ana, maar het stoort me wel dat je elke keer om de zoveel tijd een spam bericht plaats, in dit forum en andere fora, over dit hostel.
Je verdere antwoorden op vragen daar is niets mis mee en die zijn naar mijn mening waardevol voor de vragensteller.

Hallo Rugzakjes. Dank voor je vriendelijke beoordeling van mijn bijdragen. Jammer dat mijn verwijzingen naar Casa Ana je storen. Dat is niet de bedoeling. Nu je je onbehagen tot uitdrukking hebt gebracht, geef ik je wat achtergrond. Deze is al enigszins bekend is bij hen die, net als ik, al langer sterk bij Peru betrokken zijn en, bijvoorbeeld, dit forum bezoeken.
Sinds 1996 verblijf ik elk jaar minstens zes maanden in Lima. In het begin als vrijwilliger van Artsen Zonder Grenzen. Ik beweeg mij in minder bedeelde kringen en houd mij, met hulp van anderen, bezig met humanitaire projecten (kinderen met brandwonden, scholing van kinderen uit arme gezinnen, opnieuw bouwen van na aardbeving ingestort huisje, enz.). Ana en haar gezin leefden indertijd in uitzichtloze ellendige omstandigheden. Met hulp werken zij zich omhoog. Door middel van “kamers met ontbijt” proberen ze sinds vijf jaar enigszins in hun onderhoud te voorzien. Daar help ik een handje bij.
Anders dan je kennelijk denkt, gaat het bepaald niet om een hostel. Het gaat om “bed and breakfast”. Dat is heel wat anders. Er zijn toeristen die het leuk vinden om, met behoud van privacy, in een gewoon Peruaans huishouden terecht te komen. Zij ervaren dat als een plezierig onderdeel van hun reis. Dan zijn er ook voor wie contact met lokale bevolking een wezenlijk reisdoel is, zodat Casa Ana hen des te meer kan aanspreken. Enkele voorbeelden. Zij die vrijwilligerswerk doen, Spaanse les nemen, bezoek brengen aan vriend(in) (die men via internet heeft leren kennen), naar Nederland geadopteerden op zoek naar biologische ouders, studenten culturele anthropologie, studenten die stage lopen, enz. Ana en haar kinderen zijn open en behulpzaam. Zo ontstaan er contacten die voor beide partijen nuttig, bevredigend en leerzaam zijn.
Dit alles hoeft niet iedereen aan te spreken. Ieder heeft recht op eigen mening en ideeën. Maar is mijn berichtje “spam”? Ik denk het niet. Is het ongewenste reclame? Het is maar hoe je het bekijkt. Misschien is na deze uitleg je ongemak wat minder. Zo niet, je kunt er gewoon overheen lezen.
Casa Ana is een JoHo Center Partner (www.joho.nl).

Het is wel spam, want je stelt geen vraag maar loopt iets te promoten!!
Ik heb een hekel aan spam!!! Het kost me nl tijd, om zo’n onzin onderwerp te openen…

HendrikHerman,

Mooi dat je mijn reactie zo sportief op pakt. Ik was wel een beetje bekend met jouw achtergrond en zou misschien wel hetzelfde gedaan hebben als ik met zoiets betrokken was. Maar ik blijf bij het standpunt dat het ongewenste reclame is. Als je naar Casa Ana verwijst op een vraag over overnachtingen in Lima o.i.d. dan heb ik daar geen problemen mee. En ik denk dat je ook met je link die onder elke posting staat genoeg aandacht geeft voor Casa Ana.
Verder wil ik je veel succes wensen voor je inspanningen als vrijwilliger in Peru.

Die link kan hij ook standaard in zijn handtekening zetten en verder in zijn postings kan hij gewoon vragen beantwoorden en vragen stellen zonder overmatig reclame maken.

Ik zag dat de website van Casa Ana in het engels is, misschien is het wel een idee om er een fatsoenlijke domeinnaam eraan te koppelen, zo kunnen meer mensen deze site makkelijker vinden. Of je moet natuurlijk alleen maar Nederlanders in dat hotel willen hebben.
Dus wil je deze mensen echt helpen en promotie maken, zorg dan voor een fatsoenlijke naam voor de website en zorg dat ie goed te vinden is in de zoekmachine´s. Zo bereik je veel meer mensen.

Frank

Rugzakjes, dank voor je vriendelijke woorden. HendrikHerman

Nou dan mag ik hier ook wel even reclame maken voor Hotel Niños in Cusco: http://www.ninoshotel.com. Het wordt gerund door een Nederlandse vrouw die daar ook langdurige projecten voor ondervoede en verwaarloosde kinderen runt (nu al ruim 12 jaren). Alle winst van het hotel gaat direct naar die projecten.
Het hotel werkt alleen met Peruaans personeel zodat ze ook op die manier vele gezinnen ondersteunen met een vaste bron van inkomsten, in plaats van dat ze het werk zouden laten doen door Nederlandse vrijwilligers (die zich overigens wel bij de vleet aanbieden).

Ik zeg ‘het hotel’ maar inmiddels zijn het twee hotels en wat appartementen in Cusco, en een Hacienda in Huasao op een halfuurtje van Cusco, met luxe appartementen en je kunt er fietsen of paarden huren om prachtige bergritten te maken.
De hotels in Cusco zijn ook super, voor de prijs die je betaalt. Warme comfortabele bedden, aardig personeel, de beste hete douches van Peru, een gezellige patio (zie foto’s op hun site), en een lekker cafeetje erbij.

Buen viaje,
Cécile

Wat een gezeur van Rugzakjes en PabloMoreno zeg!
Ik ben ook in Casa Ana geweest en vind t een diamant in een glasbak. alleen maar prima om dat bekend te maken want het forum is toch bedoelt voor mensen die informatie willen inwinnen. Als het je zo stoort dan sla je t toch lekker over, het is toch geen ongewenste pop-up die steeds voor je snufferd komt.
EN, HendrikHerman wordt er zelf niet rijk van, hij HELPT de peruaanse familie die dit runt!