Kameroen

ik ga binnenkort op reis naar Kameroen.
wie heeft voor mij leuke en/of nuttige tips of gewoon gezellige verhalen???

ik ga binnenkort ook naar kameroen, dus alle informatie welkom.

Ik ga 14 december met Ashraf naar Kameroen, :slight_smile: jullie toevallig ook??

Hallo,

Het gebied rond Bamenda is ontzettend mooi en bovendien Engels sprekend! Rond Limbe zijn er prachtige vulkanische zandstranden en ook Limbe zelf heeft leuke dingen. Als ik me goed herinner, is een botanical garden en een apen/chimp sanctuary (opvanghuis) die door de dierenbescherming (ofzoiets) of eigenaren daar langsgebracht worden. Heel indrukwekkend, een must !

Verder schijnen de zandstranden ten zuiden van Kribi ook wel aardig, alhoewel je daar veel fransen schijnt aan te treffen.

Misschien een beetje fout, maar de beste plaats om krokodillen instap slippers te kopen is Garoua. Daar pik je ze op voor rond de 1500CFA, in Yaounde zijn ze het dubbele. Echt spijt dat ik ze daar niet heb gekocht…

Grtz-Meindert

Ik vetrek in juli met mijn kameroenese vriend naar Douala.
Heeft iemand tips voor mijn verblijf daar?
Ik logeer uiteraard bij zijn familie, dus da’s geen probleem.
Zijn er dingen die ik er zeker moet doen (we zijn er drie weken, dus tijd zal ik wel hebben! :-))
Alle verhalen zijn welkom!!!
Dank je!

Hallo Kameroen reizigers!

Ten eerste is Kameroen echt een geweldig land! Mooi, aardige mensen en zeer afwisselend. Ik heb zelf 6 maanden in Kameroen, in het noorden gewoond. Helaas is het er nog niet van gekomen terug te gaan. Ik hoor ook maar weinig van mensen die er heen gaan en er gaan zover ik weet gaan er ook weinig reisorganisaties heen.
Wat ik zelf erg gaaf vond is het waza national Park. Vraag dan naar gids falama, die is echt geweldig! Zoiezo vond ik het noorden veel leuker dan het zuiden. Met name aardigere mensen. Maroua is een stad die je echt niet mag missen. Veel leuke hotelletejs en genoeg te doen in de omgeving.
Heel veel plezier!! groetjes Madelief.