Bij een gastgezin in Kameroen voor 1 of 2 maanden

hallo mensen,

Ik wil een maand tot twee maanden naar noord-west Kameroen. Het gebied tussen Bafoussam en Foumban. Liefst in een dorpje bij een gastgezin wonen b.v. het dorpje Foumbot. Ik had zo gedacht in november 2010 te gaan Nu zag ik de site van ontmoet afrika die hebben dat een ecoproject, maar dat is in Ghana. Ik zou trouwens ook weten of dat een betrouwbare organisatie is. Ik zie niet dat ze ook een eco project hebben zoals in Ghana. Weet iemand van jullie hier meer van hoe pak ik dat aan. Ik ben single en vind er niks aan om met een groepsreis te gaan en dan in hotels te zitten. Ik vind het veel leuker tussen de bevolking een tijdje te leven. Ik hoor graag suggesties.

Met vriendelijke groet, wijzerreizer

Hallo

Ik heb als coördinator van stages in het Zuiden (voor een hogeschool in Brussel) alleen maar goede ervaringen met Ontmoet Afrika. Aan te bevelen. Ik spreek over Ghana, in Kameroen hebben nog geen ervaring.

Hoi!
Ik ben in 2008 via Ontmoet Afrika naar Foumbot geweest en ben ontzettend positief!
Je kan me altijd mailen voor meer informatie, alleen vertrek ik maandag weer naar Kameroen dus misschien niet altijd in staat om te mailen!
Groetjes,
Marije
wegismarije.waarbenjij.nu

Dag Marije

hartelijk dank voor de spontane reactie! Het doet me plezier dat met Ontmoet Afrika alles vlot is verlopen. Ik speel je antwoord door aan twee van mijn studenten die in februari met Ontmoet Afrika naar Kameroen gaan, weliswaar naar Baigom. Ik vermoed dat ze jou wel zullen contacteren. Alvast een goede reis naar Kameroen (en als je ooit aan de universiteit van Yaoundé komt, doe dan prof. Jean Wakam de groeten van me. Als je ooit in Bafut bent, mag je zuster Sr Theodosia Baki
de groeten doen. Studenten voor Studenten, een organisatie die zich binnen de Hogeschool-Universiteit Brussel inzet voor het goede doel heeft net 8000 euro aan haar en haar school geschonken om er een labo mee in te richten).

Groet en dank

Erik Vissers
[EMAIL=“erik.vissers@hubrussel.be”]erik.vissers@hubrussel.be

Dag Marije!

Ik ben één van de studentes die in februari 3 maanden naar Kameroen zal vertrekken. Een van ons beide zal naar Baigom gaan en de andere naar Foumbot.
Aan welk project heb jij ginds meegewerkt?
Wij gaan elk les geven in een (andere) lagere school.

Eigenlijk beschikken we al over veel informatie i.v.m. de school.
Maar hoe verloopt alles zoal in een gastgezin? Wat is de sfeer?
Wat verwachten ze van je? Hoe zien de huisjes eruit?
Is er stromend water? Electriciteit?

Veel vragen, maar ik ben er zeker van dat jij een enthousiast en duidelijk beeld kan scheppen!

Alvast bedankt!

Groetjes,
Els Rogier

Hoi Els!

Wat leuk dat jullie naar Kameroen komen, wanneer vliegen jullie? Ik ga ongeveer halverwege februari weer terug naar Nederland. Maar leuk dat jullie Ontmoet Afrika gaan gebruiken, volgens mij zijn er al een tijdje geen vrijwilligers geweest daar!
Goed, de sfeer is dus erg goed! De huisjes zijn over het algemeen van , schrik niet, baksteen met een golfplaten dak. Op mijn en andere sites van vrijwilligers (ken er 2 die op de bilingual school hebben lesgegeven in foumbot) kun je goede foto’s met impressies vinden. Electriceit is er meestal wel (maar het blijft afrika dus elke dag valt het wel een keertje uit) stromend water is er niet, je haalt water uit de beek (Foumbot) of de pomp (Baigom). Mail me anders als je meer wilt weten, [EMAIL=“marijerothuizen@hotmail.com”]marijerothuizen@hotmail.com!

Groetjes,
Marije