Ik zoek een kamer in Parijs, het liefst in de de districten 1, 7, 15, 17 en 6.
Ik zou graag een kamer vanaf 1 September tot en met 1 Februari willen huren.
De vraagprijs tussen 400 - 700 euro is acceptabel.
Ik heb begrepen van een vriendin van mij die nu in Parijs is het heel moeilijk is om aan een kamer te komen. Een idee is om met meerdere mensen een huis te huren (appartement). Ik ga zelf ook stage lopen in Parijs van Sept tot Febr. en wij zijn nu met z’n twee (jongen uit mijn klas en ik) , je moet er wel een dag vooruit trekken om te gaan zoeken. misschien een idee voor je om samen met ons te gaan zoeken??(schijnt ook moeilijk te zijn om vrienden te maken in parijs)
En, zijn jullie al gevorderd met het zoeken van een kamer? Wat studeren jullie eigenlijk? Maar een huisje/appartementje huren is misschien wel een goed idee, een vriend van mij gaat ook naar Parijs op stage.
Halllo, ik denk erover om rond december/januari (misschien eerder) een jaar in parijs te gaan wonen en werken.
Heeft iemand nog tips etc voor mij hoe ik een betaalbare woning kan vinden?
Heb zelf al beetje op internet gekeken maar huurprijzen waren belachelijk hoog. Vind het geen probleem om een woning te delen, of om in een residentiehall ofzo te wonen of onderhuur.
Ik ben ook opzoek naar een kamer in Parijs maar dan voor jan t/m ongeveer juli. Ik heb echt geen idee waar ik moet zoeken. Misschien kunnen jullie me daarbij helpen en dan kan ik uiteraard ook voor jullie verder zoeken. Ik heb inderdaad ook gehoord dat het moeilijk is om mensen te ontmoeten in Parijs dus misschien is dit een goede manier om elkaar te helpen.
Hai
voor tijdelijke appartementen kunnen jullie misschien wel even kijken op www.all-paris-apartments.com. Daar heb ik die van mij ook gevonden…
succes,
sara
Hallo iedereen, ik ben net terug na een jaar in Parijs te hebben gewoond… Enne ik wilde jullie alvast zeggen dat het heeeeel moeilijk is om aan een kamer te komen. Ze hebben daar nl een heel debiel systeem, je hebt bijna overal een ‘garant’ nodig dwz: iemand die in Frankrijk woont die garant voor je kan staan als je de huur niet betaalt, ze accepteren geen garant in Nederland. En daarbij willen ze meestal loonstrookjes zien die je waarschijnlijk nog helemaal niet hebt natuurlijk… Het beste is om via via een tijdje bij iemand in te wonen ofzo, want het is zoiezo veel makkelijker om alles in Parijs te regelen. En geloof me als je geen mazzel of heel veel geld hebt lukt het je meestal niet in een dag iets te vinden. Ikzelf heb eerst bij iemand ingewoont via dit forum en heb daarna via via een ander appartement gevonden.