Hallo,
ik ga van september 2006 tot november 2006 stage lopen op Curacao. Kan iemand mij vertelen wat ik ongeveer kwijt ben aan kamerhuur (motto: des te goedkoper des te beter) en levensonderhoud. Hebben mensen verder nog adviezen? Mijn stage is al geregeld. Ook zou ik het leuk vinden om in contact te hebben met andere Nederlanders die rond deze periode stage gaan lopen. Of in Curacao werkzaam zijn.
Zoals je mischien zelf al hebt gezien worden kamers voor stagiares erg duur aangeboden dat hoeft echter niet. Je kan al een leuke ruime kamer/huis hebben voor 500 nafl (ong âŹ230) per maand (of goedkoper) maar dan moet je wel goed zoeken. Huisvesting is in vergelijking op Curacao veel goedkoper als hier in Nederland. Zoek gewoon goed koop bijvoorbeeld elke week een EXTRA of een Ultimo notisia dat zijn lokale kranten waar vaak ook huizen en/of kamers te huur worden aangeboden.
Daar tegen over staat dan het leven duurder is daar bedoel ik bijvoorbeeld eten/drinken mee. Voor een fles cola daar betaal je bijna het dubbele van wat je er hiervoor zou betalen. Het compenseerd elkaar.
Als je meer wilt weten hoor ik het wel
Hey Daisy, las net je berichtje heb je misschien e-mails en adressen van die kamers. Ik wil graag zelf voor een beter budget een kamer zoekenâŠ
Dus⊠al jou tips zijn helemaal super!
Hi, vanaf juli komen er bij ons diverse apt. vrij. Een 2 slaapkamerapt. voor 2 pers. is 800,= per maand excl. Of een ruime 1 slaapkamer is ook mogelijk om te delen, huur 750,=excl. We hebben ook een grote 2 slaapkamer apt., waar max. 4 mensen in kunnen, huur 1.100,- dus 275,= naf. pp excl. Als jullie meer info wilt, of wat kiekjes, gewoon even gehele vrijblijvend mailtje sturen naar [EMAIL=âroxsha@yahoo.comâ]roxsha@yahoo.com
groetjes en veel succes met de voorbereidingen!!!
Anneke
De bovengenoemde prijzen zijn naar mijn mening erg duur voor die prijs heb ik een eigen studio in Den-Haag centrum.
Oxi, vaak zijn het particulieren die kamers in de krant aanbieden. Dat zijn b.v. mensen met een tweede huis die dat dan verhuren aan studenten voor een schappelijke prijs. Die advertenties vind je weinig op internet, probeer een lokale krant te kopen ze zijn ook in Nederland te koop bij de betere boekhandels.
Op de site www.viavia.net staan ook advertenties voor goedkope kamers. Klik op -> Rentals & Roommates en vervolgens op -> Apartments for rent.
Je kan ook zelf daar een advertentie zetten.
Ik zie dat je het over Nafl hebt. Naar mijn idee zijn dat flinke prijzen voor een student. Ik ben zelf ook student en zou dat echt niet kunnen betalen, je wilt natuurlijk ook wat over houden en wat te besteden hebben op zoân mooi eiland .
Ik bedoel daar niks mee, alleen ik vind de prijzen die tegenwoordig voor verblijf worden gevraagt aan studenten enorm hoog en de pan uit rijzen. Jammer als je weet dat woonruimte op de antillen over het algemeen veel lager ligt dan in Nederland.
Hi, snap je helemaal hoor, dat klopt. Als men bij ons alleen een unit gaat huren is het ook te duur voor stagiaiore. Je moet de ruimte gaan delen (lukt ook niet altijd natuurlijk), dan betaal je tussen 275/325 of max. 425,= per maand excl. Dan hou je nog wat over voor een autootje, uitgaan etcâŠHet is hier op Curacao zeker niet goedkoop over het algemeen genomen. Hiet geldt de regel âvoor niets gaat de zonâ, dat tenminste:-))