kamer/appartement in Antigua/Guatemala

Begin februari ga ik voor minstens 6 maanden naar Antigua. Weet iemand of je daar makkelijk een kamer/appartement kan huren en of dat al vanuit Nederland te regelen is. Ik kom voornamelijk gastgezinnen tegen maar ik vind 6 maanden te lang om bij een gastgezin te wonen.

Antigua is super toeristisch en het aanbod aan goedkope hotelkamertjes is dus zeer groot. Je zal geen probleem hebben om, eenmaal daar, een leuk plekje te vinden.
Trouwens; indien je toch zoveel tijd hebt en ook nog eens bij gastgezinnen verblijft, heb je tijd zat om het beste kamertje vd stad te vinden :wink:

Antigua is een geweldig stadje, je zult er een toptijd hebben!! En inderdaad hostels en hotelletjes in overvloed! In supermarkten heb ik trouwens ook vaak appartementjes zien hangen die te huur werden aangeboden.

Heel veel plezier!

Slds Eveline
:ARGENTINA

bedankt voor jullie reacties. Ik ben er deze zomer al een x geweest en heb toen in een gastgezin gewoon dat is me best goed bevallen maar voor 6 maanden vind ik dat te lang.
Ik denk dat ik deze keer eerst een paar weken in een gastgezin ga en in die weken op zoek ga naar een kamer ofzo.

@ Eveline,
Ik heb er deze zomer eigenlijk helemaal niet op die advertenties gelet. Heb je enig idee wat de kosten ongeveer zijn voor zo’n appartement.
Alvast bedankt.

Groetjes Inge

Hey IngeMarcella,

Ik ga zelf in maart naar guatemala en heb eigenlijk ook het idee om na een korte periode wat voor mezelf te zoeken. Misschien is het leuk om met z’n tweeen iets te zoeken en de kosten laag te houden? We kunnen misschien wel een x wat afspreken in Nederland en kijken of we dat zien zitten… Ik ben een meisje van 21 en ga in een dorpje vlakbij antigua 3 maanden vrijwilligerswerk doen en waarschijnlijk ook nog extra spaanse les volgen (doe ik nu ook al in NL) en na die 3 maanden nog een maand rondreizen.

Laat maar weten of het je wat lijkt!

Groetjes Nathalie

Begin februari zijn we alweer op weg naar Semana Santa… voordeel is dat het aanbod kamers, apartementen, huizen etc. ruim voldoende is, nadeel is dat de prijzen omhoog schieten in die periode.

Denk aan een kamer in hartje Antigua al snel aan 100 euro per maand, een huis in het centrum vind je niet, maar net buiten Antigua kun je aan een compleet huis komen voor rond de 250 euro per maand. Pak een dorp buiten Antigua (Ciudad Vieja, Jocotenango, Santa Ana) dan kun je een huis vinden voor 100 euro, maar dan zit je met het vervoer van en naar Antigua.
Had ik al vermeld dat je voor 1000 euro aan een nieuwe scooter komt wat buiten Antigua wonen weer heel ideaal maakt ??:stuck_out_tongue:

Nu je het over feestdagen en prijzen hebt; hoe zit het met kerst?
Volgens mijn (krappe) planning reis ik 24 dec. naar Antigua en vraag ik me af of ik dan makkelijk een goedkope kamer kan vinden voor een paar nachten.
En rijden er überhaupt bussen op 24, 25, 31 dec. en 1 jan?

Een kamer voor een paar nachten lijkt me het makkelijkste bij een gastgezin of in een hostel… maar kan evengoed in een hotel.
Gek genoeg is dat geen enkel probleem. Antigua is een stad waar heel veel mensen op af komen om spaans te leren en vrijwilligerswerk te doen, maar tijdens de feestdagen zijn de meeste studenten juist bij hun familie om daar kerst en nieuwjaar te vieren en is het qua studenten rustig in Antigua, en zo ook de spaanse scholen en de gastgezinnen. Pas zeg zo rond 4/5 januari begint de drukte weer op gang te komen. De hotels kunnen qua feestdagen iets voller zitten, maar het is niet onmogelijk om ook daar een plekje te vinden.
Het is bijna onmogelijk om rond Semana Santa iets vrij te vinden, dat is het echte hoogseizoen in Antigua.

Kippenbussen rijden sowieso toch wel, maar ik geloof dat jij die luxere bussen bedoelde. 24 en 26 december is geen enkel probleem omdat dat geen echte feestdagen zijn. Voor wat betreft 25 dec. en 1 jan. kan het zijn dat er afwijkende uren gelden, maar laat me even weten wat je precies wilt doen op die dagen dan vraag ik het hier voor de zekerheid even na.

Aangezien ik in het weekend van 23/24 dec de Tajumulco wil doen (mij door jouw aanbevolen met Quetzaltrekkers), zou ik 25 dec naar Antigua willen reizen en daar ook overnachting zoeken in een goedkoop hostal. Reizen doe ik liever met de kippenbus, ook weer vanwege de prijs.
Tegen oudjaar verlaat ik Guatemala richting Mexico. Ik verwacht 30 dec de grens over te gaan bij Frontera Corazal om daar Yaxchilán te bezoeken.

Alvast bedankt voor alle info tot nu toe! Denk dat het een geslaagde reis zal worden :wink:

Kohraya… die trip naar de Tajumulco heb je toch al wel gereserveerd he?

Hoi,

Ik zit nu in Antigua (in een kamertje voor 70 Q) en heb afgelopen weekend de Tajumulco beklommen. Ik kwam ´s avonds rond 19h aan in Xela en ben direct naar Quetzaltrekkers gegaan. Daar hadden ze geen trip, maar ze verwezen me door naar een ander reisbureau. Daar hadden ze er wel een. Nadat ik betaald had, sloot het bureau. Wat ben ik toch een gelukzak :biggrin:
Ik heb die nacht trouwens overnacht bij Quetzaltrekkers. En de beklimming was geweldig !!!

Nogmaals bedankt voor alle info!